• Buradasın

    Pazarama iade kabul etmiyor ne yapmalıyım?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pazarama'nın iade kabul etmemesi durumunda aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    • İade talebinin kontrol edilmesi 1. "Hesabım" sekmesinden "Siparişlerim" sayfasına gidilip "Kolay İade Yap" seçeneği ile iade talebi ve ürün seçimi kontrol edilebilir 1.
    • Müşteri hizmetleri ile iletişim 5. Pazarama müşteri hizmetleri ile iletişime geçilerek sorun bildirilebilir 5.
    • Şikayet başvurusu 3. Eğer sorun çözülmezse, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurulabilir 34.
    İade işlemlerinin detayları ve güncel prosedürler zamanla değişebilir. En doğru bilgi için Pazarama'nın resmi kanallarından veya müşteri hizmetlerinden bilgi alınması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ürün teslim alınmazsa para iadesi olur mu?

    Evet, ürün teslim alınmazsa para iadesi yapılabilir. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre, tüketici, mal satışına ilişkin mesafeli sözleşmelerde, malı teslim aldığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Ayrıca, kredi kartı ile yapılan alışverişlerde, satıcı yükümlülüğünü yerine getirmezse, banka, kart hamili tüketiciyi korumakla yükümlü olup, chargeback (ters ibraz) prosedürü kapsamında ödeme iadesi yapmak zorundadır.

    Hangi ürünler iade alınmaz?

    İadesi alınmayan ürünler arasında şunlar yer alır: Değerli madenler ve yatırım ürünleri: Çeyrek, yarım ve tam altın, külçe altın, gümüş ve ziynet eşyaları. Hijyen ve kişisel bakım ürünleri: İç çamaşırları, mayolar, bikini altları, jilet, diş fırçası ve tıraş makineleri gibi kişisel bakım ürünleri. Tek kullanımlık ürünler. Belirli tarihli hizmetler: Konaklama, eşya taşıma, araç kiralama, yiyecek-içecek tedariki gibi hizmetler. Kişiselleştirilmiş ve özel üretim ürünler: Üzerine baskı veya isim işlenmiş ürünler, özel siparişle üretilmiş kişisel ürünler. Son kullanma tarihi olan ürünler: Gıda, içecek, çiçek, kozmetik, ilaç ve medikal ürünler. Kopyalanabilen elektronik ve dijital ürünler: Kitap, dijital içerik, bilgisayar sarf malzemeleri, CD, DVD gibi ürünler. Ayrıca, fiziki mağazalardan alınan ürünler için sebepsiz iade zorunluluğu yoktur.

    Hangi ürünler iade alınmaz?

    İadesi alınmayan ürünler arasında şunlar yer alır: Değerli madenler ve yatırım ürünleri: Çeyrek, yarım ve tam altın, külçe altın, gümüş ve ziynet eşyaları. Hijyen ve kişisel bakım ürünleri: İç çamaşırları, mayolar, bikini altları, jilet, diş fırçası ve tıraş makineleri gibi kişisel bakım ürünleri. Tek kullanımlık ürünler. Belirli tarihli hizmetler: Konaklama, eşya taşıma, araç kiralama, yiyecek-içecek tedariki gibi hizmetler. Kişiselleştirilmiş ve özel üretim ürünler: Üzerine baskı veya isim işlenmiş ürünler, özel siparişle üretilmiş kişisel ürünler. Son kullanma tarihi olan ürünler: Gıda, içecek, çiçek, kozmetik, ilaç ve medikal ürünler. Kopyalanabilen elektronik ve dijital ürünler: Kitap, dijital içerik, bilgisayar sarf malzemeleri, CD, DVD gibi ürünler. Ayrıca, fiziki mağazalardan alınan ürünler için sebepsiz iade zorunluluğu yoktur.

    Pazaramada sipariş iptali nasıl yapılır?

    Pazarama'da sipariş iptali için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. İade talebi oluşturma. 2. Ürün ve iade sebebinin seçilmesi. 3. İade kargo kodunun not edilmesi. 4. Ürünün teslim edilmesi. 5. İadenin onaylanması. Üye olmadan yapılan alışverişlerde iade talebi için 0 (850) 724 79 76 numaralı Pazarama müşteri hizmetleri aranabilir.

    Pazarama iade edilen ürünler ne yapıyor?

    Pazarama'da iade edilen ürünler şu süreçleri izler: 1. İade Talebi: Müşteri, Pazarama üzerinden iade talebini başlatır. 2. Satıcı Onayı: Satıcı, iade talebini onaylar veya reddeder. 3. Ürün İadesi ve Kontrolü: Satıcı onay verdiği takdirde, müşteri ürünü belirli bir süre içinde geri gönderir. 4. İade Onayı ve Ödeme: Satıcı, iade işlemini tamamladıktan sonra müşteriye bilgi verir ve ürün bedeli genellikle orijinal ödeme yöntemiyle veya Pazarama'nın belirlediği alternatif yöntemlerle iade edilir.

    Pazarama şikayet nasıl yapılır?

    Pazarama'ya şikayet bildirmek için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: İhlal Bildirimi Formu: Fikri mülkiyet hakkı ihlalleri için, gerekçe, delil ve belgeleri ibraz ederek şikayet formu doldurulabilir. Müşteri Hizmetleri: 0850 724 79 76 numaralı telefon üzerinden veya "Bize Ulaşın" bölümünden şikayet iletilebilir. Şikayetvar: Pazarama ile ilgili şikayetler Şikayetvar platformunda da oluşturulabilir. Ayrıca, iade veya sipariş takibi için "işlem kodu" kullanılabilir; bu kod, sipariş onay e-postasında veya kullanıcı hesabında bulunabilir.

    Servis ürünü iade almazsa ne olur?

    Servis, ürünü iade almazsa tüketici, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurabilir. Yapılacak şikayetin niteliğine göre inceleme ve karar süreci, ortalama 1 ay ile 6 ay arasında tamamlanır. Tüketici Hakem Heyeti, firmadan savunma ister ve üründe inceleme yapar. Ayrıca, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 15. maddesinde yer alan ayıplı hizmete yönelik seçimlik haklardan birini, satış sonrası hizmeti sağlayana karşı talep edebilir. Bu süreçte, servisle birebir iletişim kurmak ve iade için görüşmek faydalı olabilir.