Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Servis ürünü iade almazsa, tüketici aşağıdaki haklara sahip olabilir:
- Ücretsiz Onarım Talebi: Tüketici, ürünün ücretsiz olarak onarılmasını talep edebilir 13. Bu durumda satıcı, işçilik masrafı veya başka bir ücret talep etmeksizin onarımı yapmak zorundadır 3.
- Ayıplı Hizmet Seçimi: Tüketici, ayıplı hizmet nedeniyle servisin eksik veya hiç tamir yapmaması durumunda, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 15. maddesinde yer alan seçimlik haklardan birini kullanabilir 1. Bu haklar arasında ürünün misliyle değişimi veya bedel iadesi de bulunmaktadır 5.
- Tüketici Hakem Heyetine Başvuru: Uyuşmazlık çözüm mercileri olan tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemelerine başvurulabilir 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: