Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri keyfi olarak siparişi iptal ederse, satıcıya bağlı olarak farklı sonuçlar doğurabilir:
- Satıcı Şartları: Satıcılar, sipariş iptali için belirli şartlara uymalıdır 1. Eğer sipariş, malın teslim edilmesinin veya hizmetin ifa edilmesinin imkansızlaşması gibi geçerli bir nedenle iptal edilirse, bu durum müşteriye yazılı olarak bildirilmeli ve tahsil edilen tüm ödemeler 14 gün içinde iade edilmelidir 1.
- İptal Hakkı: Bazı sitelerde müşteri, sipariş onay e-postasını almadan önce siparişi hiçbir gerekçe göstermeksizin iptal edebilir 2. Sipariş onaylandıktan sonra ise hazırlık ve kargo süreci başladığı için iptal işlemi genellikle yapılamaz 2.
- E-Ticaret Platformları: Shopify gibi platformlarda, bir siparişi iptal etmek, siparişi işlemeyi durdurmak anlamına gelir 4. Bu durumda, siparişin durumuna bağlı olarak takip işlemleri gerekebilir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: