Buradasın
Sipariş ettiğim ürünü iptal ettim şikayet edebilir miyim?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sipariş edilen ürünün iptal edilmesi durumunda şikayet edilebilir.
Tüketici mevzuatına göre, satıcıların "stok yok" bahanesiyle sipariş iptal etmeleri, Tüketici Hakları açısından kabul edilemez bir durum olarak değerlendiriliyor 2.
Şikayet süreci:
- Kanıt toplama: Siparişin iptal edildiğine dair yazışmalar ve ürünün daha yüksek fiyattan yeniden satışa sunulduğunu gösteren ekran görüntüleri kaydedilmelidir 2.
- Tüketici Hakem Heyetine başvuru: Eldeki kanıtlarla birlikte, ikamet edilen bölgedeki Tüketici Hakem Heyetine başvurulabilir 2. Bu başvuru, ürün bedeline ve zarara göre online olarak da yapılabilir 2.
- Şikayet süreci ve sonuç: Tüketici Hakem Heyeti, belgeleri inceleyecek ve satıcıya karşı bir karar verecektir 2. Zarar tazmini için hukuki yollara başvurulabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: