• Buradasın

    Khk'da personel atamaları nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KHK'da personel atamaları genellikle aşağıdaki usullere göre yapılır:
    1. KPSS Sonucu ile Atama: Kadro durumu ve hizmet ihtiyacına göre, Bütçe Kanunu ile belirlenen kontenjan dahilinde KPSS sonucuna göre Ölçme Seçme Yerleştirme Merkezi Başkanlığından personel talep edilir ve yerleştirme işlemleri bu merkez tarafından gerçekleştirilir 1.
    2. Deneyimli Personel İstihdamı: PTT gibi bazı kurumlar, ihtiyaçları doğrultusunda deneyimli kişileri de atayabilir 2. Bu tür atamalar, Yönetim Kurulunun yetkisindedir 2.
    3. Kurumlar Arası Naklen Atama: Kurumlar arası nakiller, kadro durumu ve kurum ihtiyaçları çerçevesinde Cumhurbaşkanlığınca belirlenen kontenjan dahilinde yapılır 1.
    4. Muvafakat ile Atama: Başka bir kamu kurumunda çalışırken istifa eden personelin, atanmak istediği kuruma başvurusu ve ilgili kurumun muvafakati ile ataması yapılabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Boş kadrolara atama nasıl yapılır yönetmelik?

    Boş kadrolara atama yapılması, ilgili yönetmeliklere göre iki yöntemle gerçekleştirilebilir: merkezi yerleştirme veya idare tarafından yapılacak sınav. Merkezi yerleştirme yoluyla atama için: 1. Boş kadroların unvanı, sınıfı ve sayıları belirtilmek suretiyle Çevre ve Şehircilik Bakanlığı veya İçişleri Bakanlığından izin alınır. 2. Kadrolara, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümlerine göre yerleştirme yapılır. 3. Atama yapılan kadrolara ilişkin bilgiler, göreve başlama tarihinden itibaren 15 gün içerisinde ilgili bakanlığa bildirilir. İdare tarafından sınav yoluyla atama için: 1. Atama yapılacak kadro sayıları ve diğer hususlar, son başvuru tarihinden en az 30 gün önce Resmî Gazete ve idarenin internet sitesinde duyurulur. 2. İdare, KPSS puanlarına göre adayları sıralayarak, en yüksek puanlı adaydan başlamak üzere atama yapılacak boş kadro sayısının beş katı oranında adayı sınava çağırır. 3. Sınav sonuçlarına göre başarılı olanlar arasından, başarı sıralamasına göre boş kadrolara atama yapılır.

    Büro personel atamaları neye göre yapılıyor?

    Büro personel atamaları, farklı kriterlere göre yapılmaktadır: 1. Özel Sektör: Özel sektörde büro personeli alımları genellikle eğitim seviyesine ve sertifikalara göre yapılır. 2. Kamu Sektörü: Kamu kurum ve kuruluşlarında büro personeli alımları, KPSS (Kamu Personeli Seçme Sınavı) puanına göre gerçekleştirilir.

    Yedekten atanan personel ne zaman göreve başlar?

    Yedekten atanan personel, atama emrinin kendisine tebliğ edildiği tarihi izleyen iş günü içinde göreve başlamak zorundadır.