Kayıttan Düşme Teklif ve Onay Tutanağı hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Tutanağın Oluşturulması: Taşınırın kaybolma, çalınma, fire gibi nedenlerle yok olması, yıpranma, kırılma veya bozulma gibi sebeplerle kullanılamaz hale gelmesi, hurdaya ayrılması veya canlı taşınırların ölmesi gibi durumlarda bu tutanak 3 nüsha olarak düzenlenir. 2. Komisyon Kararı: Bu durumun araştırma gerektirmesi halinde, harcama yetkilisi tarafından görevlendirilecek en az üç kişiden oluşan bir komisyon kararı gereklidir. 3. Onay: Tutanak, verilen yetki çerçevesinde üst yönetici veya harcama yetkilisi tarafından onaylanır. 4. Ekler: Bir nüsha çıkış kaydına esas olmak üzere düzenlenen taşınır işlem fişine, ikinci nüsha ise muhasebe birimine gönderilecek taşınır işlem fişine eklenir.