• Buradasın

    Karar sayısı olmayan evrak nasıl kaydedilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karar sayısı olmayan evrak, kayıt defterine aşağıdaki bilgilerle kaydedilir:
    1. Geliş Sıra Numarası: Her yılın ilk gününde "1" numarayla başlar ve 31 Aralık'ta yapılan son kayıttan sonra kapatılır 2.
    2. Geldiği Yer: Evrakı gönderen kişi veya kuruluşun adı yazılır 25.
    3. Tarih ve Sayı: Evrakın kayıt tarihini ve gelen evrakın sayısını gösterir 25.
    4. Eki: Evraka ait eklerin olup olmadığı belirtilir 25.
    5. Konu veya Özet: Evrakın konusu kısaca yazılır 25.
    Bu bilgiler, evrakın kaybolmasını önlemek ve takibini kolaylaştırmak için önemlidir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Karar sayısı olmayan evrak nasıl düzeltilir?

    Karar sayısı olmayan bir evrakın düzeltilmesi için, evrakı düzenlemeye yetkili kişi tarafından maddi hata olan yerin üzeri çizilerek, yanına doğru bilginin yazılması ve mühürlenip imzalanması gerekmektedir.

    Giden evrak kayıt defteri nasıl tutulur?

    Giden evrak kayıt defteri şu şekilde tutulur: Giden evrak, sıra numarası, gideceği yer, tarih, türü, bağlı olduğu kurum, numara (gelen evrakla aynı dosya numarası olmasına dikkat edilir) ve gelen evrakla uyuşuyorsa gelen evrakın tarihi ve numarası belirtilerek kayıt altına alınır. Giden evrak kayıt defteri, "giden evrak kayıt defteri" olarak ayrı bir defterde tutulabilir. Ayrıca, gelen ve giden evrak kayıt defterleri birleştirilerek tek bir defter olarak da muhafaza edilebilir. Giden evrak kayıt defterinde genellikle şu bilgiler yer alır: giden evrakın sıra numarası; gideceği yer; gönderiliş tarihi; eki; konusu; çıktığı dosya numarası; cevabını teşkil ettiği, gelen evrakın geliş sıra numarası ve tarihi. Giden evrak kayıt defterinin tutulmasına ilişkin daha detaylı bilgiye, aşağıdaki kaynaklar üzerinden ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; plusistanbul.com.tr. Ayrıca, dernekler tarafından tutulan giden evrak kayıt defterinin nasıl tutulacağına ilişkin bilgilere, siviltoplum.gov.tr adresinden ulaşılabilir. Defterlerin tutulma usulü ve tasdiki ile ilgili güncel bilgiler için ilgili resmi kurumlara danışılması önerilir.

    Karar defterinde karar sayısı nasıl yazılır?

    Karar defterinde karar sayısının nasıl yazılacağı ile ilgili bilgi bulunamamıştır. Ancak, karar defterine yazılması gereken bazı bilgiler aşağıda verilmiştir: Toplantı bilgileri. Katılımcılar. Gündem maddeleri. Kararlar. Karar defterinin her sayfası 1’den başlayarak numaralandırılmalı ve her sayfası notere tasdik ettirilmelidir.

    Gelen giden evrak takibi nasıl yapılır?

    Gelen giden evrak takibi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet Kapısı: Ticaret Bakanlığı işbirliği ile ilgili kuruma iletilen evrakların son durumunu ve işlem geçmişini takip etmek mümkündür. Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS): Gelen giden evrak yönetimi, taslak oluşturma, kaydetme, versiyon takibi, kontrol ve onay süreçlerini içerir. Trustee Evrak Takip Sistemi: Kurum, birim ve kişi bazında evrak kaydı, teslim, havale, iade, iptal, dosyalama işlemlerini gerçekleştirir. Ayrıca, Softay Gelen Giden Evrak Yönetimi gibi yazılımlar da bu süreçleri destekler.

    Resmi evrak nasıl hazırlanır?

    Resmi evrak hazırlarken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar: Başlık: Evrakın neye yönelik hazırlandığını belirten bir başlık eklenmelidir. Tarih ve Numara: Başlığın hemen altında evrakın tarihi ve numarası yer almalıdır. Gönderici ve Alıcı Bilgileri: Evrakın göndericisine ve alıcısına ait isim, soyisim ve iletişim bilgileri yazılmalıdır. İçerik: Gerekli durumlarda gönderim nedeni ve içeriğine yönelik bilgilere yer verilmelidir. Format: Evrak, gönderime uygun formatta olmalıdır. İmza: Resmi evraklarda yetkili memurun imzası gereklidir. Yazı Tipi ve Büyüklüğü: Elektronik ortamda hazırlanan belgelerde "Times New Roman" veya "Arial" yazı tipi kullanılmalıdır. Harf büyüklüğünün "Times New Roman" için 12 punto, "Arial" için 11 punto olması esastır. Yazma Şekli: Evrak, okunaklı olduğu sürece bilgisayar ortamında veya elle yazılabilir.

    Evrakta karar sayısı nasıl yazılır?

    Evrakta karar sayısı, sayı: yan başlığından sonra ve yazı alanının en soluna yazılır. Örnek yazım: "Sayı: DETSİS numarası - standart dosya planı kodu - belge kayıt numarası".

    Ebys evrak kayıt numarası nasıl verilir?

    EBYS'de evrak kayıt numarası şu şekilde verilir: 1. Gelen Belge Kayıt: Fiziksel olarak hazırlanmış ve ıslak imza işlemine tabi tutulmuş belgelerin sisteme kaydedilmesi için "Giden Belge Kayıt" ekranı kullanılır. 2. Kayıt İşlemi: Üstveri alanında, "Belge Türü", "Konu", "Gizlilik" gibi bilgiler girilir ve "Gönder" butonuna basılarak belge işleme gönderilir. 3. Sistem Tarafından Atama: Kayıt işlemi tamamlandığında sistem tarafından otomatik olarak bir evrak kayıt numarası verilir.