• Buradasın

    Karar defteri nasıl tutulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Karar defteri tutarken dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar:
    • Numaralandırma ve tasdik: Her sayfa 1'den başlayarak numaralandırılmalı ve noter mührüyle tasdik edilmelidir 23.
    • Bilgi içeriği: Karar defterine karar tarihi, karar sayısı, kararın içeriği, toplantıda hazır bulunanlar ve yönetim kurulu üyelerinin imzaları yazılmalıdır 1.
    • Elektronik katılım: Bazı üyelerin elektronik ortamda katıldığı toplantılarda, bu durum belirtilmeli ve elektronik imza kullanılmalıdır 1.
    • Muhalefet şerhi: Yönetim kurulu üyelerinden birinin karara muhalefeti varsa, bu şerh karar defterine geçirilmelidir 1.
    • Saklama süresi: Tüm defterler 10 yıl süreyle saklanmalıdır 1.
    • Yenileme: Defter bittiğinde yeni defter notere onaylatılarak kullanılmaya başlanmalıdır 3.
    Apartman karar defteri için ek kurallar:
    • Giderlerin kaydı: Yapılan giderler, karar defterine kaydedilmeli ve giderin dayanağı olan karar sayısı, miktarı, kime yaptırıldığı ve eki fatura bilgileri yazılmalıdır 2.
    • Tebligat ve protokoller: Kat maliklerine çıkarılan tebligat ve ihtarlara ilişkin detaylar ile yüklenicilerle veya üçüncü şahıslarla yapılan protokoller de karar defterine yazılmalıdır 2.
    Karar defteri tutma kuralları, defterin türüne ve kullanım amacına göre değişiklik gösterebilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Apartman karar defterine neler yazılır örnek?

    Apartman karar defterine yazılan bazı örnekler şunlardır: kat malikleri kurulunda alınan kararlar; yapılan protokoller; yapılan ihtarların özetleri ve tarihleri; yapılan tebligatların özetleri ve tarihleri; yapılan giderler. Apartman karar defterine yazılacaklara örnek bir format şu şekilde olabilir: "Yönetim Kurulu kararıyla; [Kararın açık ifadesi] konusunda; [Seçenek 1] lehinde X oy; [Seçenek 2] lehinde Y oy; Çekimser Z oy şeklinde oylama yapılmış ve [Kararın sonucu] şeklinde karar alınmıştır." Apartman karar defterine yazılmayan işlemler hukuken geçersiz sayılır. Apartman karar defterine yazılacaklarla ilgili en doğru ve güncel bilgi için bir avukata danışılması önerilir.

    Bina yönetim karar defteri kaç sayfa olmalı?

    Bina yönetim karar defteri, 1'den başlayıp sırayla giden sayfa numaralarından oluşmalıdır.

    Apartmanın karar defterini kim tutar?

    Apartmanın karar defterini apartman yöneticisi tutar. Karar defterinin düzenlenmesi ve güncel tutulması yöneticinin sorumluluğundadır.

    Apartman karar defterine kimler imza atabilir?

    Apartman karar defterine, kat malikleri kuruluna katılan her kat maliki imza atabilir. Karara aykırı oy veren kat maliklerinin de imzası alınır; ancak bu kat maliklerinin karara neden katılmadıklarını belirterek imza atmaları gerekir. Toplantıya katılamayan kat malikleri ise kendi adlarına bir vekil göndererek imzaya katılabilir veya kurula hiç katılmayabilir.

    Genel Kurul Karar Defteri ara tasdiki nasıl yapılır?

    Genel Kurul Karar Defteri'nin ara tasdiki, yeterli yaprakları bulunan defterler için yeni hesap döneminin ilk ayı içinde (Ocak 2025 için 31 Ocak 2025'e kadar) noter tasdiki ile yapılabilir. Ara tasdik işlemi, kapanış onayı yaptırılıp son kaydın altına "görülmüştür" ibaresi yazdırıldıktan sonra gerçekleştirilir. Ara tasdik yaptırmayan ticari işletmelere, her bir defter ve her bir işlem için idari para cezası uygulanır. Defter tasdik işlemleri için bir muhasebeci veya hukuk bürosundan destek alınması önerilir.

    Apartman karar defteri numaralandırma kaçtan başlar?

    Apartman karar defterinin her sayfası 1'den başlayarak numaralandırılır.

    Karar defteri bitmeden yenisi alınır mı?

    Karar defteri bitmeden yenisi alınabilir, ancak bu durumda noterin önceki defterin bitmesini beklemesi gerekmez. Ticari Defterlere İlişkin Tebliğ'e göre, yeterli yaprakları bulunması halinde yevmiye defteri, defteri kebir, envanter defteri ve yönetim kurulu karar defteri gibi defterler, yeni hesap döneminin ilk ayı içerisinde onay (ara tasdik) yenilemek suretiyle kullanılmaya devam edilebilir. Müdürler kurulu karar defteri tutulması zorunlu değilse, limited şirketler tarafından tutulan müdürler kurulu karar defterinin kapanış tasdiki yapıldıktan sonra, tekrar açılış tasdikinin yapılmaması tavsiye edilir. Karar defterinin yenilenmesi gereken durumlarda, açılış onayı yapılacak yeni defter, kullanıma son verilecek defterle veya zayi edilmişse zayi belgesiyle birlikte notere ibraz edilmelidir.