• Buradasın

    Kamu zararı yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik, kontrol, denetim, inceleme, kesin hükme bağlama veya yargılama sonucunda tespit edilen kamu zararlarının tahsiline ilişkin usul ve esasları belirler 135.
    Bu yönetmelik, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 71. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır 135.
    Kapsamı:
    • Düzenleyici ve denetleyici kurumlar hariç olmak üzere, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde tespit edilen kamu zararlarını kapsar 135.
    • 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamındaki memurların, taşınır ve taşınmazların korunması için gerekli tedbirleri almamaları nedeniyle oluşan zararları, ilgili yönetmelikler çerçevesinde ele alır 135.
    Kamu zararının belirlenmesinde dikkate alınan bazı unsurlar:
    • İlgili mevzuatta belirlenen tutardan fazla ödeme yapılması 124.
    • İş yaptırılmadan veya mal/hizmet alınmadan önce ödeme yapılması 124.
    • Transfer niteliğindeki giderlerde fazla veya yersiz ödeme yapılması 124.
    • Rayiç bedelinden daha yüksek fiyatla iş yaptırılması veya mal/hizmet alınması 124.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu zararı hangi hallerde oluşur?

    Kamu zararı, kamu görevlilerinin mevzuata aykırı karar, işlem veya eylemleri sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden olunması durumunda oluşur. Kamu zararının oluştuğu bazı haller: İş, mal veya hizmet karşılığı olarak belirlenen tutardan fazla ödeme yapılması; Mal alınmadan, iş veya hizmet yaptırılmadan ödeme yapılması; Transfer niteliğindeki giderlerde fazla veya yersiz ödemede bulunulması; İş, mal veya hizmetin rayiç bedelinden daha yüksek fiyatla alınması veya yaptırılması; İdare gelirlerinin tarh, tahakkuk veya tahsil işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması; Mevzuatında öngörülmediği halde ödeme yapılması. Ayrıca, kamu idarelerine ait malların kiraya verilmesi, tahsisi, yönetimi, kullanımı ve elden çıkarılması işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması, görevlilere teslim edilen taşınırların zarara uğraması ve kamu idaresinin yükümlülüklerinin mevzuatına uygun bir şekilde yerine getirilmemesi nedeniyle ek mali külfet getirilmesi de kamu zararı oluşturan durumlar arasındadır.

    Kamu zararı nasıl hesaplanır?

    Kamu zararının hesaplanması, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 71. maddesi ve bu maddeye dayanarak çıkarılan Kamu Zararlarının Tahsiline İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Kamu zararının belirlenmesinde esas alınan unsurlar: İş, mal veya hizmet karşılığı olarak belirlenen tutardan fazla ödeme yapılması; Mal alınmadan, iş veya hizmet yaptırılmadan ödeme yapılması; Transfer niteliğindeki giderlerde, fazla veya yersiz ödemede bulunulması; İş, mal veya hizmetin rayiç bedelinden daha yüksek fiyatla alınması veya yaptırılması; İdare gelirlerinin tarh, tahakkuk veya tahsil işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması; Mevzuatında öngörülmediği halde ödeme yapılması. Kamu zararının oluştuğu tarih, zararın türüne göre değişir. Faiz başlangıcı, kural olarak zararın oluştuğu tarihtir.

    Kamu Zararı Tespit Komisyonu kimlerden oluşur?

    Kamu Zararı Tespit Komisyonu, olayın seviyesine göre farklı kişilerden oluşur: Birinci ve ikinci seviye olaylar için: Komisyon, sorumlu vali başkanlığında, il çevre ve orman müdürlükleri, Müsteşarlığın ilgili bölge müdürlüğü, Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürlüğü, Sahil Güvenlik Bölge Komutanlığı, ilgili büyükşehir ve/veya belediye başkanlığı temsilcilerinden olmak üzere en az beş kişiden oluşur. Üçüncü seviye olaylar için: Komisyon, Çevre ve Orman Bakanı başkanlığında, Denizcilik Müsteşarı, Kıyı Emniyeti ve Gemi Kurtarma İşletmeleri Genel Müdürü, Sahil Güvenlik Komutanı, sorumlu vali ve ilgili belediyelerin başkanları veya görevlendirecekleri temsilcilerden olmak üzere en az beş kişiden oluşur. Komisyonlar, gerek görürlerse ilgili diğer kurum/kuruluşların temsilcilerini ve uzmanlarını da çalışmalara çağırabilirler.

    Kanun ve yönetmelik arasındaki fark nedir?

    Kanun ve yönetmelik arasındaki temel farklar şunlardır: Çıkarma Yetkisi: Kanunlar yasama organı tarafından, yönetmelikler ise yürütme organı veya bağlı kurumlar tarafından çıkarılır. Üstünlük: Kanunlar, tüzük ve yönetmeliklerden üstündür; bir kanun, tüzük veya yönetmelikle çelişemez. Kapsam: Kanunlar genel ve soyut hükümler içerirken, yönetmelikler kanunların uygulanmasını kolaylaştırmak için daha spesifik ve detaylı düzenlemeler yapar.

    Kamu ne anlama gelir?

    Kamu kelimesi, Türk Dil Kurumu'na göre şu anlamlara gelir: Halk, toplum. Bütün, hep, herkes. Devlet veya toplum yararı için işleyen kurumlar ve bu kurumların faaliyetlerini düzenleyen hukuk kuralları. Ayrıca, kamu kelimesi zamir olarak kullanıldığında "herkes" anlamına gelir.

    Kamu hukuku nedir?

    Kamu hukuku, devlet ve vatandaşlar veya devletin kendi kurumları arasındaki ilişkileri düzenleyen hukuk alanıdır. Kamu hukukunun bazı dalları: anayasa hukuku; idare hukuku; ceza hukuku; vergi hukuku; mali hukuk; yargılama hukuku; icra-iflas hukuku; devletler genel hukuku. Kamu hukukunun özellikleri: Devlet, ilişkilerde üstün konumdadır. Kurallar emredici niteliktedir, taraflar bu kuralları değiştiremez. Kamu yararı temel ilkedir. Uyuşmazlıklar genellikle resen incelenir.

    Kamu malî yönetimi ve kontrol kanunu ile kamu harcama mevzuatı arasındaki ilişki nedir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (KMYKK) ile kamu harcama mevzuatı arasındaki ilişki, kamu harcamalarının disiplin, hesap verebilirlik, saydamlık, etkinlik, verimlilik ve ekonomiklik ilkelerine uygun olarak yapılmasını sağlamaktır. KMYKK, kamu harcama sisteminde şu düzenlemeleri getirmiştir: Bütçe kapsamının genişletilmesi. Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme. İç kontrol sistemi. Mali istatistikler. Harcama süreci. Bu düzenlemeler, kamu harcama mevzuatının bu ilkeler doğrultusunda uygulanmasını sağlar.