• Buradasın

    Kamu malî yönetimi ve kontrol kanunu ile kamu harcama mevzuatı arasındaki ilişki nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (KMYKK) ile kamu harcama mevzuatı arasındaki ilişki, kamu harcamalarının disiplin, hesap verebilirlik, saydamlık, etkinlik, verimlilik ve ekonomiklik ilkelerine uygun olarak yapılmasını sağlamaktır 14.
    KMYKK, kamu harcama sisteminde şu düzenlemeleri getirmiştir:
    • Bütçe kapsamının genişletilmesi 34. Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri, sosyal güvenlik kurumları ve mahalli idarelerin mali yönetimi bu kanunla düzenlenmiştir 34.
    • Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme 3. Kamu idareleri, stratejik plan hazırlayarak kaynaklarını stratejik önceliklere göre dağıtacaktır 3.
    • İç kontrol sistemi 34. Etkin bir iç kontrol sistemi oluşturulmuştur 34.
    • Mali istatistikler 3. Kamu mali sistemine ilişkin istatistikler oluşturulmuştur 3.
    • Harcama süreci 4. Harcama yapılabilmesi için harcama yetkilisinin harcama talimatı vermesi ve bu talimatlarda belirli bilgilerin yer alması gerekmektedir 4. Harcama yetkilileri, ödeneklerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından sorumludur 4.
    Bu düzenlemeler, kamu harcama mevzuatının bu ilkeler doğrultusunda uygulanmasını sağlar.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

      Yanıtı değerlendir

      5 kaynak

      1. mfa.gov.tr
        1
      2. 2
      3. mevzuat.gov.tr
        3
      4. tkgm.gov.tr
        4
      5. 5

    Konuyla ilgili materyaller

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 1 7 ve 8 maddeleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 7. ve 8. maddeleri şu şekildedir: Madde 7 (Malî Saydamlık): Görev, yetki ve sorumlulukların açık olarak tanımlanması. Hükümet politikaları, kalkınma planları, yıllık programlar, stratejik planlar ile bütçelerin hazırlanması, yetkili organlarda görüşülmesi, uygulanması ve uygulama sonuçları ile raporların kamuoyuna açık ve ulaşılabilir olması. Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından sağlanan teşvik ve desteklemelerin bir yılı geçmemek üzere belirli dönemler itibarıyla kamuoyuna açıklanması. Kamu hesaplarının standart bir muhasebe sistemi ve genel kabul görmüş muhasebe prensiplerine uygun bir muhasebe düzenine göre oluşturulması. Madde 8 (Hesap Verme Sorumluluğu): Her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanlar, kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.

    Kamu idareleri hangi görevleri yerine getirir?

    Kamu idareleri çeşitli görevleri yerine getirir: 1. Yürütme: Devletin yönetiminden sorumludur ve kamu politikalarının oluşturulmasında rol oynar. 2. Yasama: Yasaların oluşturulması ve kabul edilmesinden sorumludur. 3. Yargı: Yasaların uygulanması ve yargı kararlarının verilmesinden sorumludur. Ayrıca, kamu idareleri: - Sağlık, eğitim, güvenlik, ulaşım gibi alanlarda hizmetler sunar. - Yasaların uygulanmasından ve yönetim ile planlamadan sorumludur. - Vergi toplar ve politika geliştirir.

    Kamu harcama yönetmeliği nedir?

    Kamu harcama yönetmeliği, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde malî işlemlerin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi kapsamında, harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgeleri ve bunların şekil türlerini belirleyen yönetmeliktir. Bu yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 33. maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Bazı kamu harcama yönetmelikleri: Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği. Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliği.

    Kamu harcamaları sınıflandırması nelerdir?

    Kamu harcamalarının bazı sınıflandırmaları: Organik (idari) sınıflandırma: Harcamaları yapan devlet biriminin adı ile adlandırılır. Fonksiyonel sınıflandırma: Devlet faaliyetleri göz önüne alınarak yapılır. Ekonomik sınıflandırma: Harcamaların ulusal gelire bir katkıda bulunup bulunmamasına dayanır. Analitik sınıflandırma: Bütçe kodlamasına dayanır. Verimli-verimsiz harcamalar sınıflaması: Harcamaların ekonomik ve sosyal alana yapabileceği etkiler dikkate alınarak yapılır. Olağan/olağanüstü harcamalar: Devletin cari giderleri ile ilgili harcamalar olağan, gelecek yıllara aktarılması mümkün olmayan harcamalar ise olağanüstü olarak sınıflandırılır. Yerel/ulusal harcamalar: Yerel yönetimlerin yaptığı harcamalar yerel, ulusal harcamaların tamamı ise ulusal olarak sınıflandırılır.

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi nedir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanunun bazı maddeleri şunlardır: Örtülü ödenek kullanımı. Ödenek aktarmaları. Stratejik planlama ve performans programı.

    5018 kamu mali yönetimi ve kontrol kanunu kaç bölümden oluşur?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu iki kısım ve on bölümden oluşur. Kısımlar: 1. Genel Hükümler. 2. Kamu İdare Bütçeleri. Bölümler: 1. Amaç, Kapsam ve Tanımlar. 2. Kamu Maliyesi. 3. Kamu Hesapları. 4. Muhasebe Sistemi. 5. Kamu Malî Kontrolü. 6. Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu. 7. Merkezî Yönetim Kapsamındaki Kamu İdarelerinin Malî İşlemleri. 8. Malî Hizmetler ve Kontrol. 9. İç Denetim. 10. Dış Denetim.

    5018 sayılı kanuna göre kamu idareleri kaça ayrılır?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre kamu idareleri dört ana kategoriye ayrılır: 1. Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri. 2. Sosyal güvenlik kurumları. 3. Düzenleyici ve denetleyici kurumlar. 4. Mahallî idareler.