• Buradasın

    Kamu Zararı Tespit Komisyonu kimlerden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kamu Zararı Tespit Komisyonu, aşağıdaki kişilerden oluşur:
    1. Üst Yönetici: Bakanlıklarda bakan veya bakan yardımcıları, diğer kamu idarelerinde en üst yönetici (il özel idarelerinde vali, belediyelerde belediye başkanı) 12.
    2. Harcama Yetkilisi: İlgili harcama biriminin yöneticisi 3.
    3. Hukuk Birimi: Kamu idarelerinde hukuk hizmetlerini yürüten birim 2.
    4. İlgili Personel: Zararın tespitinde görev alan diğer ilgili personel 4.
    Bu komisyon, kamu zararının tespiti ve değerlendirilmesi süreçlerini yürütür 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu zararından kimler sorumlu?

    Kamu zararından sorumlu olanlar, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre kamu görevlileridir. Ayrıca, ilgililer de kamu zararından sorumlu tutulabilir; bunlar, kendilerine yersiz veya fazla ödeme yapılan gerçek ve tüzel kişi veya kişilerdir.

    Kamu zararı hangi hallerde oluşur?

    Kamu zararı, kamu görevlilerinin kasıt, kusur veya ihmallerinden kaynaklanan mevzuata aykırı karar, işlem veya eylemleri sonucunda şu hallerde oluşur: 1. Fazla ödeme: İş, mal veya hizmet karşılığı belirlenen tutardan fazla ödeme yapılması. 2. Gereksiz ödeme: Mal alınmadan, iş veya hizmet yaptırılmadan ödeme yapılması. 3. Yersiz transfer: Transfer niteliğindeki giderlerde fazla veya yersiz ödemede bulunulması. 4. Yüksek fiyat: İş, mal veya hizmetin rayiç bedelinden daha yüksek fiyatla alınması veya yaptırılması. 5. İdari işlemler: İdare gelirlerinin tarh, tahakkuk veya tahsil işlemlerinin mevzuata uygun yapılmaması. 6. Yasal olmayan ödeme: Mevzuatında öngörülmediği halde ödeme yapılması. Ayrıca, kamu idarelerine ait malların kiraya verilmesi, tahsisi, yönetimi, kullanımı ve elden çıkarılması işlemlerinin de mevzuata uygun yapılmaması kamu zararına yol açabilir.

    Kamu zararı nasıl hesaplanır?

    Kamu zararı, kamu görevlilerinin kasıt, kusur veya ihmallerinden kaynaklanan mevzuata aykırı karar, işlem veya eylemleri sonucunda kamu kaynağında artışa engel veya eksilmeye neden olunması olarak hesaplanır. Hesaplamada dikkate alınan bazı unsurlar şunlardır: - İş, mal veya hizmet karşılığı olarak belirlenen tutardan fazla ödeme yapılması. - Transfer niteliğindeki giderlerde, fazla veya yersiz ödemede bulunulması. - İdare gelirlerinin tarh, tahakkuk veya tahsil işlemlerinin mevzuata uygun bir şekilde yapılmaması. - Mevzuatında öngörülmediği halde ödeme yapılması. Hesaplama yöntemleri ise şu şekildedir: - Kontrol, denetim veya inceleme. - Sayıştay tarafından kesin hükme bağlama. - Yargılama sonucu tespit edilen zararlar, ilgili mevzuatına göre faiziyle birlikte tahsil edilir.

    Kamu kurumlarının denetlenmesi hangi kurum tarafından yapılır?

    Kamu kurumlarının denetlenmesi Devlet Denetleme Kurulu (DDK) tarafından yapılır.

    Kamu zararı yönetmeliği nedir?

    Kamu Zararı Yönetmeliği, kontrol, denetim, inceleme, kesin hükme bağlama veya yargılama sonucunda tespit edilen kamu zararlarının tahsiline ilişkin usul ve esasları belirleyen yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: - Sorumluluk: Kamu görevlileri, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, yönetilmesinden, kullanılmasından ve korunmasından sorumludur. - Kamu zararının belirlenmesi: Fazla ödeme, iş yaptırılmadan ödeme yapılması, transfer niteliğindeki giderlerde yersiz ödeme gibi durumlar kamu zararı olarak kabul edilir. - Tespit ve bildirim: Kamu zararları, kontrol, denetim veya inceleme, Sayıştayca kesin hükme bağlama, adli, idari veya askeri yargılama sonucunda tespit edilir ve ilgili kamu idarelerine bildirilir. - Tahsilat: Kamu zararları, sorumluları ve ilgilileri tarafından rızaen veya sulh yoluyla ödenebilir.