Buradasın
Kamu işçileri memuriyete nasıl geçer?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu işçilerinin memuriyete geçebilmesi için sözleşmeli personel olarak çalıştıkları kurumda açılan kadrolara başvuru yapmaları gerekmektedir 1.
Memuriyete geçiş süreci şu adımları içerir:
- Dilekçe Başvurusu: İlgili personelin, 7433 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten itibaren 30 gün içinde işverene memuriyete geçmeyi talep eden bir dilekçe sunması gerekir 2.
- İntibak İşlemleri: Personelin, özel sektör veya kamu sektöründe yurt içinde veya yurt dışında geçen hizmetlerinin kazanılmış hak aylıklarında değerlendirilmesi için gerekli belgeleri sunması gerekir 2.
- Güvenlik Soruşturması: Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması yapılması gerekmektedir 2.
- Atama: Memur kadrosuna geçiş işlemi, ilgili kurum tarafından gerçekleştirilir 23.
Memuriyete geçiş, tamamen kurumun takdirine bağlıdır ve her zaman olumlu sonuçlanmaz 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: