Kamu görevlileri etik davranış ilkeleri nelerdir?
Kamu görevlileri etik davranış ilkeleri şunlardır: 1. Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci: Kamu görevlileri, sürekli gelişimi, katılımcılığı, saydamlığı, tarafsızlığı, dürüstlüğü ve kamu yararını gözetmeyi esas alırlar. 2. Halka hizmet bilinci: Halkın günlük yaşamını kolaylaştırmayı, ihtiyaçlarını en etkin, hızlı ve verimli biçimde karşılamayı hedeflerler. 3. Hizmet standartlarına uyma: Kamu hizmetlerini belirlenen standartlara ve süreçlere uygun şekilde yürütürler. 4. Amaç ve misyona bağlılık: Çalıştıkları kurum veya kuruluşun amaçlarına ve misyonuna uygun davranırlar. 5. Dürüstlük ve tarafsızlık: Yasallık, adalet, eşitlik ve dürüstlük ilkeleri doğrultusunda hareket ederler, ayrım yapamazlar. 6. Çıkar çatışmasından kaçınma: Görevlerini tarafsız ve objektif şekilde icra etmelerini etkileyecek çıkar çatışmalarından kaçınırlar. 7. Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı: Hediye kabul etmezler ve menfaat sağlayamazlar. 8. Nezaket ve saygı: Üstleri, meslektaşları, astları ve hizmetten yararlananlara karşı nazik ve saygılı davranırlar. 9. Yetkili makamlara bildirim: Etik ilkelerle bağdaşmayan durumları yetkili makamlara bildirirler.
Kamu görevlileri etik davranış ilkeleri nelerdir?