İşyeri bildirgesi nedir?
İşyeri bildirgesi, sigortalı çalıştırmaya başlayacak işverenlerin, Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) vermesi gereken bir tür başlangıç bildirim belgesidir. Bu bildirgenin verilmesinin ardından işverenlerin SGK yükümlülükleri de başlar. İşyeri bildirgesine eklenmesi gereken bazı belgeler şunlardır: - Daimi mahiyetteki işyerlerinde, işyerinin adresini gösterir yerleşim belgesi; - Gerçek kişi işverenler yönünden kendilerinin, tüzel kişi işverenler yönünden ise tüzel kişiliği temsile yetkili kişilerin imza sirküleri; - İşverenden iş alan alt işverenlerin yaptıkları sözleşmenin bir örneği; - Tüzel kişiler için; hükmi şahsiyetin tescil edildiği Ticaret Sicil Gazetesi; - Adi ortaklıklar; noter onaylı ortaklık sözleşmesi. İşyeri bildirgesi, elektronik ortamda hazırlanarak sistemde onaylandığında tescil işlemi tamamlanmış olur.
İşyeri bildirgesi nedir?