Buradasın
E-devlet üzerinden işyeri bildirgesi nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-devlet üzerinden işyeri bildirgesi almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir:
- turkiye.gov.tr adresinden e-Devlet platformu açılır 5.
- e-Devlet şifresi ve T.C. kimlik numarası ile giriş yapılır 5. Mobil imza ve e-imza ile de giriş yapılabilir 5.
- Sisteme giriş yaptıktan sonra Sosyal Güvenlik Kurumu kapsamında sunulan hizmetlere girilir 5.
- Kurumlar bölümünden Sosyal Güvenlik Kurumu seçilir ve böylece hizmetler görüntülenir 5.
- Hizmetler arasından “İşyeri Bildirgesi (4-a'lı Sigortalı Çalıştırılanlar Yönünden)” hizmeti seçilir 5.
- Açılan ekranda “Uygulamaya Git” butonuna tıklanır 5.
- Sonrasında ekranda beliren alanlara gerekli bilgiler girilir 5.
- Bütün sayfalardaki bilgiler tamamlandıktan sonra işyeri tescil işlemi tamamlanmış olur 5.
- Tescil belgesinin çıktısı alınır ve gerekli evraklar ile SGK il müdürlüğüne ya da il merkezine müracaat edilir 5.
E-Devlet üzerinden gönderilen işyeri bildirgeleri ilgili sosyal güvenlik merkezince/sosyal güvenlik il müdürlüğünce onaylanıncaya kadar işverenler tarafından sisteme kaydedilmiş belgeler üzerinde değişiklik yapılması mümkün olacaktır 2. Ancak, işyeri bildirgesinin ilgili sosyal güvenlik merkezince onaylanması sonrasında sisteme kaydedilen belgeler yalnızca görüntülenebilecek olup; işverenler tarafından söz konusu belgelerde herhangi bir değişiklik yapılamayacaktır 2.
E-Devlet üzerinden yapılan başvurularda belgeler genellikle daha hızlı hazırlanır 5. Ancak, işyeri tescil işlemi sırasında işveren tarafından sisteme eklenmeyen belgelerin ilgili sosyal güvenlik merkezine elden ibraz edilmesi ya da posta yoluyla gönderilmesi gerekmektedir 2.
E-Devlet üzerinden işyeri bildirgesi alma işlemi ile ilgili daha detaylı bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: