• Buradasın

    İhale sonrası şartname değiştirilebilir mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İhale sonrası şartname, belirli durumlarda değiştirilebilir.
    2886 sayılı Devlet İhale Kanunu'na göre, ilan yapıldıktan sonra şartname ve eklerinde değişiklik yapılamaz 14. Ancak, değişiklik yapılması zorunlu olursa, bu durumu gerektiren sebep ve zorunluluklar bir tutanakla tespit edilerek önceki ilanların geçersiz sayılması ve işin yeniden aynı şekilde ilan edilmesi gerekmektedir 14.

    Konuyla ilgili materyaller

    Sözleşmede değişiklik nasıl yapılır?

    Sözleşmede değişiklik yapmak, tarafların karşılıklı rızası ile mümkündür. Anonim şirketlerde esas sözleşme değişikliği için genel kurul kararı gereklidir. Satım sözleşmesinde değişiklik ise, fiyat değişikliği, teslimat süresi değişikliği, ürün veya hizmet özelliklerinde değişiklik, ödeme koşullarında değişiklik ve malzeme veya tedarikçi değişikliği gibi çeşitli şekillerde yapılabilir. Sözleşmelerde değişiklik yapılması sürecinde bir avukata danışılması önerilir.

    Teknik şartnamede hangi bilgiler olmalı?

    Teknik şartnamede bulunması gereken bazı bilgiler: Maddeler halinde numaralandırılmış özellikler. Performans, çalışma şartları, kullanım yeri ve amacı. Çevre koşulları ile ilgili istekler. Tolerans değerleri. Ölçü birimleri. Yedek parça, sarf malzemesi, test ve kalibrasyon cihazı gibi ek talepler. Eğitim ve kalite belgeleri. Garanti süreleri. Teknik şartnameler, en az iki üretici firmanın ürününü kapsayacak şekilde hazırlanmalı ve rekabeti engelleyici hükümlerden kaçınılmalıdır.

    Değiştirme hakkı nedir?

    Değiştirme hakkı, farklı bağlamlarda çeşitli hakları ifade edebilir. İşte iki örnek: İsim veya soyadı değiştirme hakkı. Sağlık personeli ve sağlık kuruluşu seçme hakkı.

    İhale dokümanında değişiklik nasıl yapılır KİK?

    İhale dokümanında değişiklik yapılması Kamu İhale Kurumu (KİK) tarafından şu şekilde düzenlenmiştir: 1. Zeyilname Düzenlenmesi: İhale ve ön yeterlik dokümanında değişiklik yapılması zorunlu olursa, bunu gerektiren sebep ve zorunluluklar bir tutanakla tespit edilerek önceki ilanlar geçersiz sayılır ve ihale yeniden aynı şekilde ilan olunur. 2. Değişikliklerin EKAP'ta Bildirilmesi: Zeyilname, ihale dokümanının bağlayıcı bir parçası olarak EKAP'a yüklenir ve ihale veya son başvuru tarihinden en az on gün öncesinde bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde, EKAP üzerinden e-imza kullanarak doküman indirenlerin tamamına bildirim yapılır. 3. İhale Tarihinin Ertelenmesi: Zeyilname düzenlenmesi nedeniyle tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde, ihale tarihi bir defaya mahsus olmak üzere en fazla yirmi gün süreyle zeyilname ile ertelenebilir.

    Şartlar değişirse ne olur?

    Şartların değişmesi durumunda farklı sonuçlar ortaya çıkabilir: Hukuki bağlamda: İhtiyati tedbirin değiştirilmesi veya kaldırılması. Sözleşmenin uyarlanması. İşçinin iş sözleşmesini feshi. Genel anlamda: Kişisel değişim.

    Teknik şartname neleri kapsar?

    Teknik şartname, ihtiyacı karşılayan hizmet veya malın hem verimlilik hem de işlevselliğini sağlayacak biçimde, teknik ve uygulamaya dönük her çeşit özelliğini kapsar. Teknik şartnamenin kapsadığı bazı unsurlar: Malzeme veya ürünün teknik özellikleri. Ambalaj özellikleri. Teslim şartları. Numune değerlendirme. Garanti şartları. Çevre koşulları (elektronik, optik cihazlar gibi malzemeler için). Yedek parça ve sarf malzemeleri. Test ve kalibrasyon cihazları. Kullanım kılavuzu, yedek parça kataloğu, bakım talimatları gibi dokümanlar. Personele verilecek teknik eğitimler.

    İdari ve teknik şartname nedir?

    İdari ve teknik şartname, ihale süreçlerinde kullanılan iki önemli belgedir: 1. İdari Şartname: İhaleye katılımda yeterlilik kuralları ve isteklilerin sunması gereken belgeleri içeren dökümandır. 2. Teknik Şartname: Satın alınacak mal, hizmet veya yapım işlerinin teknik özelliklerini ayrıntılı olarak belirten dökümandır.