Buradasın
Hangi durumlarda tüketici şikayet eder?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Tüketiciler, aşağıdaki durumlarda şikayette bulunabilir:
- Ayıplı mal ve hizmetler 135. Satın alınan mal veya hizmetin, sözleşmede belirtilen niteliklere uygun olmaması durumunda 5.
- Cayma hakkının ihlali 13. Mesafeli satışlarda (örneğin online alışveriş) veya doğrudan satış usulüyle yapılan alışverişlerde, tüketicinin 14 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeden satış sözleşmelerini iptal etme hakkının ihlal edilmesi durumunda 13.
- Garanti süresi ve tamir sorunları 3. Garanti süresi içinde ücretsiz tamir hakkının yerine getirilmemesi durumunda 3.
- Haksız uygulamalar 3. Tüketicinin haksız uygulamalarla karşılaşması durumunda 3.
- Reklam ve tanıtım şikayetleri 1. Aldatıcı reklam veya tanıtım nedeniyle mağduriyet yaşanması durumunda 1.
- Abonelik sözleşmeleri 3. Telefon, internet, televizyon gibi abonelik sözleşmelerinde taahhüt ihlali veya haksız ücretlendirme durumunda 3.
- Bankacılık işlemleri 3. Bankacılık işlemlerinde haksız faiz uygulanması veya ek ücret yansıtılması durumunda 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: