Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Geç verilen bildirgenin düzeltilmesi için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- SGK V2 sistemine giriş yapın 12. Bunun için e-bildirge.sgk.gov.tr/EBildirgeV2 adresine, SGK e-bildirge kullanıcı adı ve şifrenizle giriş sağlayın 1.
- Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi menüsüne girin 12.
- Tahakkuk Yıl/Ay kısmından ilgili dönemi seçin 1.
- Belge Mahiyeti kısmında İptal seçeneğini, Tahakkuk Nedeni olarak ise Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği seçeneğini seçin 1.
- İptal etmek veya düzeltmek istediğiniz bildirgeyi seçin 1.
- Seçili Kişileri İptal Et dedikten sonra Yeni Belge İşlemlerine Geç seçeneğini seçin 1.
- Belge Mahiyeti kısmını EK olarak, Belge Türü kısmını ise çalışan durumuna göre seçin 1.
- Tahakkuk Nedeni olarak Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği seçeneğini seçin 1.
- Kanun İşlemleri kısmında, geç verilen bildirge için Kanun Numarası Yok seçeneğini, geriye dönük teşvik girişi için ilgili kanun numarasını seçin 1.
- Bildirgeyi onaylayın 1.
Kanuni süresi dışında verilen belgeler için, belgede yer alan çalışan başına brüt asgari ücretin 1/8’i oranında idari para cezası uygulanır 1. Ancak, iptal ve ek nitelikte verilen belgeler için süresi dışında olsa bile idari para cezası uygulanmaz, sadece damga vergisi ödenir 1.
Ayrıca, sigortalı işe giriş bildirgesinin iptali için ilgili Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne / Sosyal Güvenlik Merkezine yazılı başvuruda bulunulması gerekmektedir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: