• Buradasın

    Geç verilen bildirge nasıl düzeltilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geç verilen işten ayrılış bildirgesinin düzeltilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. 10 Günlük Süre İçinde: İşten ayrılış bildirgesi, verildikten sonra 10 gün içinde elektronik ortamda düzeltilebilir 24. Bu süre içinde yapılan düzeltmeler için SGK'ya dilekçe ile başvuru yapılması gerekmektedir 3.
    2. 10 Günlük Süre Geçtikten Sonra: Eğer 10 günlük süre geçtikten sonra bildirge sehven verilmişse, düzeltme için SGK Müdürlüğü'ne dilekçe ile başvurulmalıdır 4. Bu durumda, işverenin sunduğu belgeler ve aylık prim ve hizmet belgesindeki bildirimler kontrol edilerek gerekli düzeltmeler yapılır 34.
    Ayrıca, işten ayrılış bildirgesinin iptali de aynı süreler içinde yapılabilir ve bu işlem için idari para cezası uygulanmaz 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Süresi geçen ek bildirge nasıl verilir?

    Süresi geçen ek bildirge, kağıt ortamında düzenlenerek işyerinin bağlı bulunduğu sosyal güvenlik merkezine elden verilmesi veya posta kanalıyla gönderilmesi gerekmektedir. Ek olarak, e-Bildirge v.2 uygulaması üzerinden de süresi dışında düzenlenen aylık prim ve hizmet belgeleri gönderilebilir.

    Sgk v2'de ek bildirge nasıl verilir?

    SGK V2 sisteminde ek bildirge vermek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Öncelikle https://ebildirge.sgk.gov.tr/EBildirgeV2 sayfasından sisteme SGK kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş sağlayın. 2. Sisteme giriş yaptıktan sonra sırasıyla: - Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi; - Tahakkuk yıl/ay kısmından ilgili dönemi seçin; - Belge işlemleri kısmında Belge Mahiyeti- EK, Tahakkuk Nedeni: Belge Türü ve/veya Kanun Numarası değişikliği kısmını seçin. 3. Açılan ekranda iptal etmek veya düzeltmek istediğiniz bildirgeyi seçin. 4. Açılan ekranda Seçili Kişileri İptal et dedikten sonra Yeni Belge İşlemlerine Geç seçeneğini seçin. 5. Gerekli bilgileri girerek ek bildirgeyi onaylayın. Ek bildirge verdiğinizde, sadece damga vergisi ödemeniz gerekmektedir.

    Ek bildirge cezası nasıl hesaplanır?

    Ek bildirge cezası, aylık prim ve hizmet belgelerinin (APHB) yasal süresi dışında verilmesi durumunda uygulanır ve her bir sigortalı için brüt asgari ücretin 1/8'i oranında hesaplanır. Hesaplama adımları: 1. Dönem Seçimi: E-bildirge V2 üzerinden iptal işlemi yapılacak dönem seçilir. 2. Belge Mahiyeti ve Tahakkuk Nedeni: "İptal" ve "Yasal Süresi Dışında Verilmiş APHB" seçenekleri seçilir. 3. Kanun Numarası: Süresi dışında verilen bildirgelerde teşvikten yararlanılamayacağı için "Kanun No Yok" seçeneği seçilir. 4. Sigortalıların Seçimi: İptal edilecek sigortalılar seçilir ve işlem onaylanır. 5. Onay ve Yeni Belge Girişi: İşlem onaylandıktan sonra ek belge için "Ek" ve "Sigortalıya Uygun Belge Türü" seçenekleri ile yeni belge girişi yapılır.

    E-bildirge güncelleme ne zaman yapılır?

    E-bildirge güncelleme, her ayın 23. gününe kadar yapılmalıdır.

    Bildirimi geç verilen SGK nasıl verilir?

    Bildirimi geç verilen SGK belgeleri, aşağıdaki adımlar izlenerek verilebilir: 1. SGK Sistemine Giriş: https://ebildirge.sgk.gov.tr/EBildirgeV2 adresinden SGK kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapılır. 2. Belge Seçimi: Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi bölümünden ilgili dönem seçilir. 3. Belge Mahiyeti: Belge mahiyeti olarak "İptal" seçilir ve tahakkuk nedeni olarak "Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği" işaretlenir. 4. İptal ve Yeni Belge: İptal etmek istenen bildirge seçilip "Seçili Kişileri İptal Et" ve ardından "Yeni Belge İşlemlerine Geç" seçenekleri seçilir. 5. Ek Nitelikte Belge: Belge mahiyeti olarak "EK" seçilir ve çalışan durumuna göre belge türü belirlenir. 6. Kanun Numarası: Eğer geriye dönük teşvik girişi yapılacaksa ilgili kanun numarası seçilir. 7. Onay ve Gönderim: Bildirge onaylandıktan sonra, SGK ekranına düşer ve işleme alınır. Geç verilen belgeler için kanuni süresi dışında olsa bile idari para cezası uygulanmaz, sadece damga vergisi alınır.

    2 no'lu KDV geç beyan edilirse nasıl düzeltilir?

    2 No'lu KDV beyannamesinin geç beyan edilmesi durumunda, gecikme faizi uygulanır ve vergi ziyaı cezası kesilir. Düzeltme için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Eksik Beyanın Tamamlanması: Geç beyan edilen KDV'nin tahakkuk ettirilip ödenmesi. 2. Vergi Dairesine Başvuru: İlgili vergi dairesine eksik beyan ve gecikme nedenini açıklayan bir dilekçe sunulması. 3. İnceleme ve Onay: Vergi dairesi, sunulan belgeler ve açıklamalar doğrultusunda beyanın düzeltilmesini onaylar. Vergi mevzuatı karmaşık olabileceğinden, bir mali müşavirden destek alınması önerilir.

    Aylık bildirge ne zaman verilir?

    Aylık Prim ve Hizmet Belgesi (APHB), ilgili ayın 23'üne kadar Sosyal Güvenlik Kurumu'na (SGK) iletilmelidir. Özel nitelikteki işyeri işverenleri: Belgeyi, en geç belgenin ait olduğu ayı takip eden ayın 23'üne kadar, ayın 23'ünün resmi tatile rastlaması halinde ise takip eden ilk iş gününe kadar vermelidir. Resmi nitelikteki işyeri işverenleri: Belgeyi, en geç belgenin ait olduğu dönemi takip eden ayın 7'sine kadar, ayın 7'sinin resmi tatile rastlaması halinde ise takip eden ilk iş gününe kadar vermelidir. Bu süreler içinde bildirim yapılmadığında gecikme söz konusu olur ve asgari ücretin beşte biri kadar ceza uygulanır.