• Buradasın

    Süresi geçen ek bildirge nasıl verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Süresi geçen ek bildirge, kağıt ortamında düzenlenerek işyerinin bağlı bulunduğu sosyal güvenlik merkezine elden verilmesi veya posta kanalıyla gönderilmesi gerekmektedir 14.
    Ek olarak, e-Bildirge v.2 uygulaması üzerinden de süresi dışında düzenlenen aylık prim ve hizmet belgeleri gönderilebilir 4. Bu durumda, belgeler internet üzerinden değil, SGK'nın onay ekranına düşecektir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-bildirge onaylanmazsa ne olur?

    E-bildirgenin onaylanmaması durumunda işverenler aşağıdaki yaptırımlarla karşılaşabilir: İdari para cezası. Gecikme zammı ve faiz. Resen tahakkuk. Borç kaydı. Sicile kayıt.

    Ek bildirge cezası nasıl hesaplanır?

    2025 yılı için ek bildirge cezası şu şekilde hesaplanır: Belgenin ek olması halinde: Aylık asgari ücretin iki katını geçmemek üzere, her bir ek belgede kayıtlı sigortalı sayısı başına aylık asgari ücretin sekizde biri oranında idari para cezası uygulanır. Üst sınır: Toplamda 52.010,00 TL'yi geçemez. Örnek hesaplama: 2025 yılı için asgari ücret 5.200,00 TL'dir. Cezalar, belgenin mahkeme kararı, denetim elemanlarının tespitleri veya diğer kamu idarelerinin bilgileri doğrultusunda düzenlenmesi durumunda daha yüksek olabilir. Cezaların doğru hesaplanması için güncel mevzuat ve yönetmeliklerin takip edilmesi önerilir.

    Bildirimi geç verilen SGK nasıl verilir?

    Bildirimi geç verilen SGK belgeleri, aşağıdaki adımlar izlenerek verilebilir: 1. SGK Sistemine Giriş: https://ebildirge.sgk.gov.tr/EBildirgeV2 adresinden SGK kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapılır. 2. Belge Seçimi: Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi bölümünden ilgili dönem seçilir. 3. Belge Mahiyeti: Belge mahiyeti olarak "İptal" seçilir ve tahakkuk nedeni olarak "Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği" işaretlenir. 4. İptal ve Yeni Belge: İptal etmek istenen bildirge seçilip "Seçili Kişileri İptal Et" ve ardından "Yeni Belge İşlemlerine Geç" seçenekleri seçilir. 5. Ek Nitelikte Belge: Belge mahiyeti olarak "EK" seçilir ve çalışan durumuna göre belge türü belirlenir. 6. Kanun Numarası: Eğer geriye dönük teşvik girişi yapılacaksa ilgili kanun numarası seçilir. 7. Onay ve Gönderim: Bildirge onaylandıktan sonra, SGK ekranına düşer ve işleme alınır. Geç verilen belgeler için kanuni süresi dışında olsa bile idari para cezası uygulanmaz, sadece damga vergisi alınır.

    Geç verilen bildirge nasıl düzeltilir?

    Geç verilen bildirgenin düzeltilmesi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. SGK V2 sistemine giriş yapın. 2. Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi menüsüne girin. 3. Tahakkuk Yıl/Ay kısmından ilgili dönemi seçin. 4. Belge Mahiyeti kısmında İptal seçeneğini, Tahakkuk Nedeni olarak ise Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği seçeneğini seçin. 5. İptal etmek veya düzeltmek istediğiniz bildirgeyi seçin. 6. Seçili Kişileri İptal Et dedikten sonra Yeni Belge İşlemlerine Geç seçeneğini seçin. 7. Belge Mahiyeti kısmını EK olarak, Belge Türü kısmını ise çalışan durumuna göre seçin. 8. Tahakkuk Nedeni olarak Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği seçeneğini seçin. 9. Kanun İşlemleri kısmında, geç verilen bildirge için Kanun Numarası Yok seçeneğini, geriye dönük teşvik girişi için ilgili kanun numarasını seçin. 10. Bildirgeyi onaylayın. Kanuni süresi dışında verilen belgeler için, belgede yer alan çalışan başına brüt asgari ücretin 1/8’i oranında idari para cezası uygulanır. Ayrıca, sigortalı işe giriş bildirgesinin iptali için ilgili Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğüne / Sosyal Güvenlik Merkezine yazılı başvuruda bulunulması gerekmektedir.

    Ek süre talebi kaç gün önceden istenir?

    Ek süre talebinin kaç gün önceden istenmesi gerektiği, talebin türüne ve ilgili mevzuata göre değişiklik gösterebilir. İhracat kayıtlı satışlar için ek süre: 3065 sayılı Kanunun (11/1-c) maddesi uyarınca, ihraç kaydıyla teslim edilen bir malın yasal süresi içinde ihraç edilememesi durumunda, ek süre talebi en geç üç aylık sürenin sonundan itibaren 15 gün içinde ilgili vergi dairesi başkanlığı veya defterdarlığa verilmelidir. İcra hukuku: İcra İflas Kanunu'nda ek süre talebi için belirli bir süre öngörülmemiştir, ancak uygulamada ilk ek süre 60 gün, ikinci ek süre ise 30 gün olarak verilmektedir. İşyeri kayıtlarının ibrazı: Sosyal Güvenlik Kurumu uygulamasında, kayıt ve belgelerin yazılı olarak istenmesi durumunda, 15 günlük yasal süre içerisinde ibraz edilememesi halinde, bu süre bitmeden yazılı olarak ek süre talebinde bulunulmalıdır. Cevap dilekçesi verme süresi: Hukuk Muhakemeleri Kanunu'na göre, ek süre talebi, iki haftalık cevap süresi içinde yapılmalıdır.

    E-bildirge güncelleme ne zaman yapılır?

    E-bildirge kullanıcı değişikliği işlemleri, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yapılan duyuruya göre, 22.10.2024 tarihinden itibaren e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir. İnternet ortamından e-bildirge kullanıcı değişikliği için başvuru yapabilecek kişiler şunlardır: gerçek kişi işyerleri için işveren veya işveren vekili; tüzel kamu ve özel işyerleri için yönetici; adi ortaklık/iş ortaklığı işyerleri için işveren/ortak; apartman yönetimi işyerleri için yönetici. E-bildirge kullanıcı değişiklik işlemleri internet üzerinden yapılabileceği gibi, ilgili SGK ünitelerine doğrudan başvuru yapılarak da gerçekleştirilebilir.

    SGK düzeltme bildirgesi kaç gün içinde verilir?

    SGK düzeltme bildirgesinin verilmesi için belirlenen süre, bildirgenin türüne göre değişiklik göstermektedir: İşten ayrılış bildirgesi: Sigortalının işten ayrılış bildirgesinde yer alan bilgilerin hatalı olması durumunda, bu düzeltme işlemi işten ayrılış tarihini takip eden 10 gün içinde elektronik ortamda yapılabilir. İşe giriş bildirgesi: İşe girişi bildirilen ancak işe başlamayan sigortalılar, işe giriş tarihini takip eden ilk iş günü 23:59'a kadar e-sigorta yoluyla iptal edilebilir. Aylık prim ve hizmet belgesi: Bu belgenin verilmesi için belirlenen süre, işyerinin türüne ve bildirim şekline göre değişiklik gösterir.