Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Bildirimi geç verilen SGK belgeleri, aşağıdaki adımlar izlenerek verilebilir:
- SGK Sistemine Giriş: ebildirge.sgk.gov.tr adresinden SGK kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapılır 1.
- Belge Seçimi: Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi bölümünden ilgili dönem seçilir 1.
- Belge Mahiyeti: Belge mahiyeti olarak "İptal" seçilir ve tahakkuk nedeni olarak "Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği" işaretlenir 1.
- İptal ve Yeni Belge: İptal etmek istenen bildirge seçilip "Seçili Kişileri İptal Et" ve ardından "Yeni Belge İşlemlerine Geç" seçenekleri seçilir 1.
- Ek Nitelikte Belge: Belge mahiyeti olarak "EK" seçilir ve çalışan durumuna göre belge türü belirlenir 1.
- Kanun Numarası: Eğer geriye dönük teşvik girişi yapılacaksa ilgili kanun numarası seçilir 1.
- Onay ve Gönderim: Bildirge onaylandıktan sonra, SGK ekranına düşer ve işleme alınır 14.
Geç verilen belgeler için kanuni süresi dışında olsa bile idari para cezası uygulanmaz, sadece damga vergisi alınır 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: