Etikimza almak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Hazır dokümanlar veya tasarım: İşe uygun hazır dokümanlar seçilebilir veya kendi tasarımı yapılabilir. 2. Belgelerin yüklenmesi: İmzalanacak veya paraflanacak belgeler yüklenir. 3. Elektronik, dijital veya paraf imzası: Seçilen belge, elektronik imza, dijital imza veya paraf sürecine dahil edilir. 4. Dağıtım: Tüm imza ve paraf süreçleri tamamlandıktan sonra belgeler, seçilen platformlara (e-posta, SFTP vb.) otomatik olarak dağıtılır. Elektronik imza almak için genel adımlar ise şu şekildedir: 1. Başvuru: Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılarına başvuru yapılır. 2. Gerekli belgeler: T.C. kimlik numarası bulunan fotoğraflı resmi kimlik belgesi (nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi) ve şirket imza sirküleri sunulur. 3. Taahhütname: E-imza kullanımına ilişkin taahhütleri içeren Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi doldurulur. 4. Başvuru formu: Başvuru sahibinin kişisel ve iletişim bilgilerini içeren başvuru formu doldurulur. Elektronik imza hizmeti sunan bazı kuruluşlar şunlardır: TÜRKTRUST; TÜBİTAK-Kamu Sertifikasyon Merkezi. Elektronik imza alırken, 5070 Sayılı Elektronik İmza Kanunu gereğince Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'na bildirimde bulunmuş Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları seçilmelidir.