• Buradasın

    Devlet memurları kanunu genel tebliği seri no 155 nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği Seri No: 155, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 155. maddesi ile ilgili bir tebliğdir 1.
    Bu tebliğ, memurların aylık ücretlerinin hesaplanması ve kurum ve kuruluşların yönetim kurulu, denetim kurulu, tasfiye kurulu, danışma kurulu üyelikleri gibi görevlerden sadece biri için ücret ödenebilmesi konularını kapsamaktadır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 Devlet Memurları Kanunu'na göre hangi mevzuat daha önceliklidir?

    657 Devlet Memurları Kanunu'na göre, bu kanunun öngördüğü yönetmelikler daha önceliklidir. Bu yönetmelikler, Cumhurbaşkanı tarafından yürürlüğe konulur.

    657 Devlet Memurları Kanunu 1 kısım nedir?

    657 Devlet Memurları Kanunu'nun 1. kısmı, genel hükümler başlığı altında yer alır. Bu kısımda aşağıdaki konular düzenlenir: Kapsam: Kanunun hangi kurum ve kuruluşlarda çalışan memurları kapsadığı. Amaç: Devlet memurlarının hizmet şartları, nitelikleri, atanma ve yetiştirilmeleri gibi konuların belirlenmesi. Temel ilkeler: Sınıflandırma, kariyer ve liyakat gibi kanunun temel prensiplerinin açıklanması. İstihdam şekilleri: Memurların yanı sıra sözleşmeli ve geçici personelin çalışma koşullarının belirlenmesi.

    657 sayılı devlet memurları kanunu 86 madde vekalet görevi ve aylık verilmesinin şartları nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 86. maddesine göre vekalet görevi ve aylık verilmesinin şartları şunlardır: 1. Vekaleten Yürütme: Memurların kanuni izin, geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma nedenleriyle işlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde yerlerine kurum içinden veya diğer kurumlardan veya açıktan vekil atanabilir. 2. Aylıksız Vekalet: Bir görevin memurlar eliyle vekaleten yürütülmesi halinde aylıksız vekalet asıldır. 3. İstisnalar: İlkokul öğretmenliği, tabiplik, diş tabipliği, eczacılık, köy ve beldelerdeki ebelik ve hemşirelik, mühendis ve mimarlık, veterinerlik gibi bazı boş kadrolara Maliye Bakanlığının izniyle açıktan vekil atanabilir. 4. Üç Aydan Fazla Vekalet: Aynı kurumdan birinci fıkrada sayılan ayrılmalar dolayısıyla atanan vekil memurlara, vekalet görevinin 3 aydan fazla devam eden süresi için, kurum dışından veya açıktan atananlarla kurum içinden ilkokul öğretmenliğine atanan öğretmenler ile veznedarlık görevine atananlara göreve başladıkları tarihten itibaren vekalet aylığı ödenir. 5. Ücretsiz Vekalet: Yukarıda sayılan haller dışında, boş kadrolara lüzum görüldüğü takdirde memurlara ücretsiz olarak vekaleten görev verilebilir.

    657 sayılı devlet memurları kanunu soruları nelerdir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ile ilgili bazı sorular şunlardır: 1. Toplu eylem ve hareketlerde bulunma yasağı: Devlet memurlarının kamu hizmetlerini aksatacak şekilde memurluktan birlikte çekilmeleri veya görevlerine gelmemeleri yasaktır. 2. Grev yasağı: Devlet memurlarının greve karar vermeleri, grev tertiplemeleri, ilan etmeleri ve propaganda yapmaları yasaktır. 3. Ticaret ve diğer kazanç getirici faaliyetlerde bulunma yasağı: Memurlar, ticaret ve sanayi müesseselerinde görev alamaz veya ticari faaliyetlerde bulunamazlar. 4. Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı: Devlet memurlarının doğrudan veya aracı eliyle hediye istemeleri ve görevleri sırasında menfaat sağlamaları yasaktır. 5. Gizli bilgileri açıklama yasağı: Memurların, görevleri gereği edindikleri gizli bilgileri yetkili bakanın yazılı izni olmadıkça açıklamaları yasaktır. 6. Yıllık izin süresi: Hizmeti 1 yıldan on yıla kadar (on yıl dahil) olanlar için yıllık izin süresi 20 gündür, hizmeti on yıldan fazla olanlar için ise 30 gündür.

    657 sayılı devlet memurları kanununa göre hangi hallerde memur çekilmiş sayılır?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na göre memur, aşağıdaki hallerde çekilmiş sayılır: 1. Kesintisiz 10 gün devamsızlık: Mezuniyetsiz veya kurumlarınca kabul edilen mazereti olmaksızın görevin terk edilmesi ve bu terkin kesintisiz 10 gün devam etmesi halinde. 2. Ücretsiz izin sonrası iş başı yapmama: Ücretsiz izin süresinin bitiminden sonra 10 gün içinde görevine dönmemesi durumunda. 3. Nakil işlemi sonrası işe başlamama: Nakil işleminin gerçekleştirilmesinin ardından 15 gün içinde yeni görev yerinde işe başlamaması durumunda. 4. Yurtdışı görevinden dönmeme: Yurtdışı görevinin bitmesinin ardından 10 gün içinde görevine dönmemesi halinde. Bu hallerde memur, yazılı müracaat yapmadan da çekilmiş sayılmış olur.

    657 sayılı devlet memurları kanunu değişti mi?

    Evet, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nda değişiklikler yapılmıştır. Bu değişikliklerden bazıları şunlardır: Sözleşmeli Personelin Kademe İlerlemesi: 7433 sayılı Kanun çerçevesinde sözleşmeli statüden memur kadrolarına geçenlere, disiplin cezası almadan geçirilen sürelerin de kademe ilerlemesinde dikkate alınması imkanı tanınmıştır. Uluslararası Görevlendirmeler: Kamu görevlileri, uluslararası kuruluşlara ya da kamu sermayeli kuruluşlarca yurtdışına görevlendirildiklerinde, memur olan eşlerine 3 yıla kadar aylıksız izin verilebilmesi düzenlenmiştir. Ek Göstergeler: Cumhurbaşkanlığı İdari İşler Başkanlığı ve Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı İdari Teşkilatına ait bazı devlet memuru kadrolarının ek göstergeleri, diğer kamu kurumlarındaki emsallerinin faydalandığı ek göstergelerle eşitlenmiştir. Bakan Müşavirleri: Bakanlıklarda, bakana danışmanlık yapmak üzere bakan müşavirleri atanabilmesi imkanı getirilmiştir.

    154 seri nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği nedir?

    154 seri nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun yıllık izne ilişkin hükümlerinin açıklanmasını içermektedir. Bu tebliğde, kamu kurum ve kuruluşlarında geçen hizmet sürelerinin yıllık izin süresinin hesabında dikkate alınması gerektiği belirtilmiştir.