Buradasın
Belediye çalışanları kıdem tazminatını nasıl alır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Belediye çalışanlarının kıdem tazminatını alabilmeleri için aşağıdaki şartlar sağlanmalıdır:
- İş Kanunu kapsamında çalışmak 25. İşçi, 4857 sayılı İş Kanunu'na tabi bir iş sözleşmesiyle çalışmalıdır 25.
- En az bir yıllık kıdem süresi 25. İşçinin, iş akdinin sona erdiği tarihte en az bir yıl kıdemi olmalıdır 25.
- İş sözleşmesinin belirli şekillerde sona ermesi 25. İşçinin, 4857 sayılı İş Kanunu'nun 24. maddesinde sayılan haklı nedenlerle iş akdini feshetmiş olması veya işverenin, aynı kanunun 25. maddesinin 2. fıkrasında sayılan haklı nedenler olmadan iş sözleşmesini feshetmiş olması gerekir 25.
Kıdem tazminatı almak için izlenmesi gereken adımlar:
- Yazılı talep 2. İşverenlere, kıdem tazminatı talebi yazılı olarak iletilmelidir 2.
- Arabuluculuk başvurusu 2. Ödeme yapılmazsa, dava açmadan önce arabulucuya başvurulmalıdır 2.
- Delil toplama 2. İş sözleşmesi, maaş bordrosu, SGK dökümü, fesih bildirimi gibi belgeler toplanmalıdır 2.
- Dava açma 2. Arabuluculukta anlaşma olmazsa, son tutanak tarihinden itibaren 2 hafta içinde iş mahkemesine dava açılmalıdır 2.
Hukuki süreçlere aşina olmayan kişilerin, hak kayıplarını önlemek için iş hukuku avukatından destek alması önerilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: