Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Arşiv Ayıklama ve İmha Yönetmeliği, kamu kurum ve kuruluşlarının iş ve işlemleri sonucunda oluşan belgelerin düzenlenmesi, korunması, kaybı engellenmesi ve değerlendirilmesine ilişkin usul ve esasları belirler 13.
Yönetmeliğin temel konuları:
- Ayıklama: Hukuki değerini kaybetmiş belgelerin birbirinden ayrılması ve ileride arşiv belgesi olabilecek arşivlik belgelerin tespiti 13.
- İmha: Saklanmasına gerek görülmeyen belgelerin yok edilmesi 13.
- Arşivlerin oluşturulması ve düzenlenmesi: Belgelerin arşivlerde nasıl saklanacağı, yerleştirileceği ve yönetileceği 3.
- Belge yöneticileri: Belgelerin yönetimi ve arşiv hizmetlerinden sorumlu kişilerin belirlenmesi 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: