• Buradasın

    Arazi tespit komisyonu nasıl kurulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Arazi Tespit Komisyonu, il ve/veya ilçe müdürlüğü bünyesinde kurulur 13.
    Komisyonun yapısı:
    • Başkan: İl müdürlüğünde il müdür yardımcısı veya şube müdürü, ilçe müdürlüğünde ilçe müdürü 13.
    • Üyeler: Başkan dahil toplam beş asil, iki yedek üye bulunur 13.
    • Üye dağılımı: Komisyon üyelerinden en az üçü il/ilçe müdürlüğü teknik personeli veya ilgili kamu kurum ve kuruluş personelinden olmak üzere, diğer üyeler muhtarlardan seçilebilir 13.
    Görevlendirme onayı: Komisyon görevlendirmeleri, mülki amirin veya yetkili kıldığı kişinin onayı ile gerçekleştirilir 13.
    Toplantı ve karar yeter sayısı: Komisyon, en az üç aylık dönemlerde üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve üye tam sayısının salt çoğunluğu ile karar alır 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Arazi kullanım uygunluk analizi nasıl yapılır?

    Arazi kullanım uygunluk analizi şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Kullanıcıların ve amaçların tanımlanması. 2. Çalışma alanının veya önemli arazi karakteristiklerinin tanımlanması. 3. Dikkate alınan arazi kullanım türlerinin mevcut veya potansiyel yönetimsel ve çevresel sürdürülebilirlik gereksinimlerinin tanımı. 4. Tespit edilen kullanım biçimleri için önemli olan biyo-fiziksel özelliklerinin tanımı. 5. Değerlendirme için modellerin tanımı. 6. Değerlendirme, kalibrasyon ve sonuçların sunumu. Analizde kullanılan bazı yöntemler: Analitik Hiyerarşi Process (AHP). Çarpma ve toplama yöntemleri. Bulanık mantık. Kullanılan bazı kriterler: büyük toprak grubu; diğer toprak özellikleri; arazi kullanım kabiliyeti; toprak derinliği; erozyon derecesi; eğim; bakı ve yükseklik.

    Arazi Tespit Komisyonu tutanağı nasıl hazırlanır?

    Arazi tespit komisyonu tutanağı aşağıdaki adımları izleyerek hazırlanır: 1. Kamulaştırma Planının Hazırlanması: Kamulaştırmaya konu taşınmazların tapu kütüğündeki beyanlar hanesine şerh konur ve kıymet takdir komisyonu görevlendirilir. 2. Taşınmazın İncelenmesi: Komisyon, taşınmazı arazide görür, üzerindeki müştemilatı parsel ile birlikte resimleyerek tutanağa bağlar. 3. Değer Tespiti: Taşınmazın cins ve nev'i, yüzölçümü, kıymeti, vergi beyanı, kamulaştırma tarihindeki resmi makamların kıymet takdirleri gibi unsurlar dikkate alınarak değer tespiti yapılır. 4. Görüşme ve Tutanak: Taşınmaz sahipleri veya vekilleri ile görüşme yapılır ve anlaşma sağlanırsa "Satınalma Tutanağı", sağlanamazsa "Anlaşmazlık Tutanağı" düzenlenir. 5. Tapu İşlemleri: Anlaşma sağlanan taşınmazların tapuda Karayolları Genel Müdürlüğü adına tescil edilmesi için gerekli bildirimler yapılır ve bedel 45 gün içinde ödenir.

    Arazi toplulaştırma tespit komisyonu kimlerden oluşur?

    Arazi Toplulaştırma Tespit Komisyonu, aşağıdaki üyelerden oluşur: Proje biriminden asıl üyeler: Proje idaresince belirlenen, biri ziraat mühendisi olmak üzere en az üç asıl üye. Köy veya belediyeden asıl üyeler: Köylerde köy muhtarı veya belirleyeceği bir asıl üye, belediyelerde belediye başkanının belirleyeceği konusunda uzman bir asıl üye. Maliklerden asıl üyeler: Proje alanında arazisi bulunan maliklerin kendi aralarından seçecekleri iki asıl üye. Yedek üyeler: Her bir asıl üye için bir yedek üye. Komisyon başkanı, proje birimi başkanıdır.

    Arsa ve arazi düzenlemesi nasıl yapılır?

    Arsa ve arazi düzenlemesi, 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 18. maddesi hükümlerine ve uygulama imar planına uygun olarak yapılır. Düzenleme süreci şu adımlardan oluşur: 1. Düzenleme Sahasının Belirlenmesi. 2. Düzenleme Ortaklık Payının Hesaplanması. 3. Terklerin Alınması. 4. Tahsis. Düzenleme sırasında dikkat edilmesi gereken bazı hususlar: Uygulama alanı en az ada bazında olmalıdır. Düzenleme re’sen yapılır, hak sahiplerinin rızasına gerek yoktur. Dağıtım-tahsis aşamasında hisselerin ferdileştirilmesi yapılamaz. Maliklere, tahsis edilen miktarın bağımsız bir imar parseli oluşturmaması durumunda bedele dönüştürülmesi mümkün değildir.

    Arazi ve arsa düzenlemeleri hakkında yönetmelik nedir?

    Arazi ve Arsa Düzenlemeleri Hakkında Yönetmelik, 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununa göre yapılacak arazi ve arsa düzenlemelerinin nerelerde ve ne şekilde uygulanacağını ve bu düzenlemelerle ilgili diğer kavram ve hususları açıklamak amacıyla hazırlanmıştır. Yönetmeliğin kapsamı: Belediye ve mücavir alan sınırları ile bu sınırlar dışında düzenlenmiş uygulama imar planı alanları içindeki binalı veya binasız arazi ve arsa düzenlemelerini kapsar. Bazı tanımlar: Arsa: İmar planı ve imar mevzuatına göre oluşmuş imar parselidir. Düzenleme ortaklık payı (DOP): Düzenleme alanındaki ve bölgedeki yaşayanların kentsel faaliyetlerini sürdürebilmeleri için gerekli olan umumi hizmet ve kamu hizmet alanlarını elde etmek amacıyla, düzenlemeye tabi tutulan arazi ve arsaların, düzenlemeden önceki yüzölçümlerinden, imar planındaki kullanım kararlarına göre %45'e kadar düşülebilen miktardır. Yönetmeliğin tamamına şu sitelerden ulaşılabilir: mevzuat.gov.tr; resmigazete.gov.tr; webdosya.csb.gov.tr.

    Arazi ölçümünü kim yapar?

    Arazi ölçümünü lisanslı harita mühendisleri yapar. Arazi ölçümü ayrıca Galata Mühendislik Mimarlık gibi harita mühendislik firmaları tarafından da yapılmaktadır.

    Arazi ölçümü nasıl yapılır?

    Arazi ölçümü, bir parselin yüzölçümünün, sınırlarının ve konumunun profesyonel cihazlarla ve bilimsel yöntemlerle belirlenmesi işlemidir. Bu işlem şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Başvuru: Harita mühendislik firmalarına başvuru yapılır. 2. Araziye Gidiş: Uzman ekip, GPS ve Total Station gibi cihazlarla arazi üzerinde ölçüm yapar. 3. Verilerin İşlenmesi: Alınan veriler bilgisayarda işlenerek ölçüm krokileri ve teknik rapor hazırlanır. 4. Resmi Belgeler: Gerekirse Kadastro Müdürlüğü'ne sunularak resmi işlemler tamamlanır. Arazi ölçümü, tapu ve kadastro işlemleri, inşaat ve imar uygulamaları, miras paylaşımı ve alım-satım işlemleri gibi durumlarda gereklidir.