• Buradasın

    657 48/A ve 48 B nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48/A ve 48/B maddeleri, devlet memurluğuna atanacak kişilerde aranan genel ve özel şartları belirler 25.
    48/A maddesi, memur olabilme genel şartlarını içerir ve şu alt bentleri kapsar:
    • Türk vatandaşı olmak 5.
    • Yaş şartlarını sağlamak 5.
    • Öğrenim şartını sağlamak 5.
    • Kamu haklarından mahrum bulunmamak 5.
    • Belirli suçlardan mahkûm olmamış olmak 25.
    • Askerlik durumunu belirlemek 5.
    • Akıl hastalığının bulunmaması 5.
    48/B maddesi, memurluğu sırasında bu şartlardan herhangi birini kaybeden memurların memuriyetlerinin sona ereceğini belirtir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    657 devlet memurları kanunu 48 ve 49 madde nedir?

    657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun 48. ve 49. maddeleri şu şekildedir: Madde 48: Devlet memurluğuna alınacaklarda aranan genel ve özel şartları düzenler. Madde 49: Devlet kamu hizmet ve görevlerine devlet memuru olarak atanacakların sınav şartlarını belirler. Madde 48'deki genel şartlar: Türk vatandaşı olmak. Belirli yaş şartlarını taşımak. Kamu haklarından mahrum bulunmamak. Askerlik şartlarını yerine getirmiş olmak. Görevin devamlı yapılmasına engel olabilecek vücut veya akıl hastalığı bulunmamak. Madde 49'daki sınav şartı: Devlet memuru olarak atanmak için açılacak devlet memurluğu sınavlarına girmek ve sınavı kazanmak gereklidir.

    657 ve 4857 arasındaki fark nedir?

    657 ve 4857 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: 657 sayılı kanun devlet memurlarını, 4857 sayılı kanun ise iş akdine bağlı çalışanları kapsar. İş Güvencesi: Memurların iş güvencesi, işçilerin iş güvencesine göre daha fazladır. Maaş Ödemesi: Memurlar maaşlarını peşin alırken, işçiler çalıştıktan sonra alır. Yıllık İzin: Memurların yıllık izin hakkı, işçilere göre daha fazladır. Ücretsiz İzin Hakkı: Memurların ücretsiz izin hakkı daha geniştir. Siyaset Hakkı: Memurlara siyaset yasağı varken, işçiler partilere üye olabilir ve seçimlere katılabilir. Emeklilik: İşçiler 5510 sayılı Kanunun 4/a maddesine, memurlar ise 4/c maddesine tabi olarak çalışır. Fazla Çalışma Ücreti: İşçilere yapılan fazla çalışma ücreti, 4857 sayılı kanuna göre belirli şartlara tabidir. Bu bilgiler, genel farklılıkları içermektedir ve her iki kanun arasında daha birçok fark bulunabilir.

    4688 ve 657 arasındaki fark nedir?

    4688 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: 4688 Sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları Kanunu, kamu görevlilerinin ekonomik, sosyal ve mesleki hak ve menfaatlerini korumak ve geliştirmek amacıyla sendika ve konfederasyonların kuruluşunu, organlarını, yetkilerini ve faaliyetlerini düzenler. 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu, memurların ve diğer kamu görevlilerinin niteliklerini, atanmalarını, görev ve yetkilerini, haklarını, yükümlülüklerini, aylık ve ödeneklerini, diğer özlük işlerini düzenler. Özetle, 4688 sayılı kanun, kamu görevlilerinin sendikal haklarını düzenlerken; 657 sayılı kanun, memurların çalışma koşullarını ve haklarını düzenler.

    4924 ve 657 farkı nedir?

    4924 ve 657 sayılı kanunlar arasındaki bazı farklar şunlardır: Maaş ve Ek Ödemeler: 4924'e tabi personel, döner sermayeden yararlanır ancak nöbet parası alamazken, 657'ye tabi personel maaş, döner sermaye, nöbet parası, hasta nakil parası gibi tüm mali haklara sahiptir. Tayin Hakları: 4924'te eş, eğitim ve sağlık gibi mazeret tayinleri bulunmaz, sadece becayiş ve belirli durumlarda nakil hakkı vardır. Sosyal Güvence: 4924'e tabi personel Emekli Sandığı'na, 657'ye tabi personel ise SSK'ya bağlıdır. Kadro Geçişi: 4924'e tabi personel, belirli koşulları sağladığında 657'ye geçebilir. Bu bilgiler, genel hatları itibarıyla farklılıklarını özetlemektedir; detaylı bilgi için ilgili kanunların tam metinleri incelenmelidir.