• Buradasın

    5510 sayılı kanun ek 18 ve ek 19 nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nda yer alan Ek 18 ve Ek 19 şu anlamlara gelir:
    • Ek 18: Geçici iş göremezlik ödeneği 345. Bu madde, iş kazası veya meslek hastalığı nedeniyle iş göremezliğe uğrayan sigortalılara günlük ödenek verilmesini düzenler 345.
    • Ek 19: Sürekli iş göremezlik gelirine hak kazanma, hesaplanması, başlangıcı ve birden çok iş kazası ve meslek hastalığı hali 345. Bu madde, iş kazası veya meslek hastalığı sonucu meslekte kazanma gücü en az %10 oranında azalmış sigortalıların sürekli iş göremezlik gelirine hak kazanmasını düzenler 345.
    Daha fazla bilgi için 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun ilgili maddelerine başvurulabilir 345.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    5510 Ek 19 ödemesi kimlere verilir?

    5510 Ek 19 ödemesi, kök maaşı 12.500 TL’nin altında olan emeklilere yapılır. Yetim veya ölüm aylığı alan kişilerde ise bu ödeme, kendi pay oranlarına göre hesaplanır. Kök maaşı 12.500 TL’nin üzerinde olanlar 5510 Ek 19 ödemesinden yararlanamaz. İş kazası sonucu sürekli iş göremezlik geliri alanlar, 5510 Ek 19 miktarından yararlanamaz.

    5510 ek 19 miktarı ne demek?

    5510 Ek 19 miktarı, kök maaşı düşük olan emeklilere Hazine desteğiyle yapılan ek ödemedir. Bu ödeme, 2024 yılı itibarıyla, emeklilerin maaşlarını en düşük 10.000 TL'ye tamamlamak amacıyla uygulamaya alınmıştır. 5510 Ek 19 ödemesinden yararlanabilmek için: Kişinin kendisi emekli olmalı ve maaşı 10.000 TL'nin altında olmalıdır. Yetim veya ölüm aylığı alanlar, hisse oranlarına göre bu destekten faydalanabilir. Kök maaşı 12.500 TL'nin üzerinde olanlar Ek 19 desteğinden yararlanamaz.

    5510 Ek 17 teşvik nedir?

    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun Ek 17. maddesi, işverenlere sigorta primi teşvik, destek ve indirimlerden geriye yönelik yararlanma veya bu teşvik, destek ve indirim türünü değiştirme imkanı tanır. Bu madde kapsamında: 2018/Mart ayı ve öncesine ilişkin başvurular için son tarih 1 Haziran 2018’dir. 2018/Nisan ayı ve sonrasına ilişkin başvurular için son tarih 2 Haziran 2018’dir. 2021 yılı itibarıyla, 7316 sayılı Kanun ile yapılan değişiklikle, 2021/Mayıs ayı ve sonrası dönemler için geriye yönelik teşvikten yararlanma veya teşvik değişikliği mümkün değildir.

    5434 ve 5510 sayılı kanun arasındaki fark nedir?

    5434 ve 5510 sayılı kanunlar arasındaki temel farklar şunlardır: Kapsam: 5434 sayılı kanun, 1 Ekim 2008'den önce memuriyete başlayanları; 5510 sayılı kanun ise 1 Ekim 2008'den sonra memuriyete başlayanları kapsar. Emekli Aylığı Hesaplama Yöntemi: 5434 sayılı kanuna tabi olanlarda emekli aylığı, tüm çalışma süresindeki primlerin ortalaması dikkate alınarak hesaplanır ve ek gösterge, taban aylık, kıdem aylığı gibi unsurlar önemlidir. 5510 sayılı kanuna tabi olanlarda ise emekli aylığı, ortalama aylık kazanç üzerinden hesaplanır ve tüm çalışma süresi boyunca alınan görev aylıkları ile prime esas kazançlar esas alınır. Aylık Bağlama Oranı: 5434 sayılı kanuna tabi olanlarda, 25 yıl hizmet için %75 oranında aylık bağlanır ve her ek yıl için %1 artış sağlanır. 5510 sayılı kanuna tabi olanlarda, 25 yıl hizmet için %50 oranında aylık bağlanır ve her ek yıl için %2 artış sağlanır. Unvan ve Görev Aylıkları: 5434 sayılı kanuna tabi olanlarda, yüksek unvanlarda son 2 yıl görev yapmak emekli maaşını artırabilir. 5510 sayılı kanuna tabi olanlarda, yüksek görev aylıkları prime esas kazanç olarak kabul edilir ancak doğrudan emekli maaşına etkisi olmaz.