• Buradasın

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanunun bazı maddeleri şunlardır:
    • Örtülü ödenek kullanımı 12. Örtülü ödenek, Cumhurbaşkanının ve ailesinin kişisel harcamaları ile siyasi partilerin ihtiyaçları dışında kullanılamaz ve toplam tutarı genel bütçe başlangıç ödenekleri toplamının binde beşini geçemez 12.
    • Ödenek aktarmaları 34. Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri, bütçeleri içinde belirli koşullar altında ödenek aktarması yapabilir 34.
    • Stratejik planlama ve performans programı 5. Kamu idareleri, bütçelerini stratejik planlarına ve performans hedeflerine dayandırmak zorundadır 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu harcama yönetmeliği nedir?

    Kamu harcama yönetmeliği, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde malî işlemlerin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi kapsamında, harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgeleri ve bunların şekil türlerini belirleyen yönetmeliktir. Bu yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 33. maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Bazı kamu harcama yönetmelikleri: Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği. Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliği.

    5018 sayılı kanuna göre kamu idareleri kaça ayrılır?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre kamu idareleri dört ana kategoriye ayrılır: 1. Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri. 2. Sosyal güvenlik kurumları. 3. Düzenleyici ve denetleyici kurumlar. 4. Mahallî idareler.

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre belirli amaçları gerçekleştirmek üzere ayrılan ödenekler nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre belirli amaçları gerçekleştirmek üzere ayrılan ödenekler şunlardır: Yedek ödenek. Örtülü ödenek. Gelecek yıllara yaygın yüklenmeler. Ayrıca, Emniyet Genel Müdürlüğü, Jandarma Genel Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Komutanlığı'nın yapım, onarım, etüt ve proje işleri, araştırma-geliştirme projeleri, yiyecek ve giyecek alımları, makine-teçhizat, silah, mühimmat ve teçhizat alımlarıyla bunların bakım, onarım ve imalat işleri gibi belirli projeler için de özel ödenekler ayrılmıştır.

    5018 kamu mali yönetimi ve kontrol kanunu kaç bölümden oluşur?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu iki kısım ve on bölümden oluşur. Kısımlar: 1. Genel Hükümler. 2. Kamu İdare Bütçeleri. Bölümler: 1. Amaç, Kapsam ve Tanımlar. 2. Kamu Maliyesi. 3. Kamu Hesapları. 4. Muhasebe Sistemi. 5. Kamu Malî Kontrolü. 6. Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu. 7. Merkezî Yönetim Kapsamındaki Kamu İdarelerinin Malî İşlemleri. 8. Malî Hizmetler ve Kontrol. 9. İç Denetim. 10. Dış Denetim.

    5018 sayılı kanuna göre harcama yetkilisini kim belirler?

    5018 sayılı Kanuna göre harcama yetkilisini bütçeyle ödenek tahsis edilen her bir harcama biriminin en üst yöneticisi belirler.

    Kamu mali yönetimi ve kontrol kanununun temel ilkeleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun temel ilkeleri şunlardır: Kamu malî yönetiminin uyumlu bir bütün olarak oluşturulması ve yürütülmesi. Kamu maliyesinin kamu görevlilerinin hesap verebilmelerini sağlayacak şekilde uygulanması. Maliye politikasının makroekonomik ve sosyal hedefler ile uyumlu bir şekilde oluşturulması ve yürütülmesi. Kamu malî yönetiminin Türkiye Büyük Millet Meclisinin bütçe hakkına uygun şekilde yürütülmesi. Kamu malî yönetiminin malî disiplini sağlaması. Kamu idarelerinin mal ve hizmet üretimi ile ihtiyaçlarının karşılanmasında ekonomik veya sosyal verimlilik ilkelerine uygun olarak maliyet-fayda veya maliyet-etkinlik analizlerinin yapılması. Bütçelerin stratejik planlar dikkate alınarak hazırlanması ve değerlendirilmesi. Bütçelerin kamu malî işlemlerinin kapsamlı ve saydam bir şekilde görünmesini sağlaması. Belirli gelirlerin belirli giderlere tahsis edilmemesi. Bütçelerde gelir ve gider denkliğinin sağlanması.

    Kamu malî yönetimi ve kontrol kanunu ile kamu harcama mevzuatı arasındaki ilişki nedir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (KMYKK) ile kamu harcama mevzuatı arasındaki ilişki, kamu harcamalarının disiplin, hesap verebilirlik, saydamlık, etkinlik, verimlilik ve ekonomiklik ilkelerine uygun olarak yapılmasını sağlamaktır. KMYKK, kamu harcama sisteminde şu düzenlemeleri getirmiştir: Bütçe kapsamının genişletilmesi. Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme. İç kontrol sistemi. Mali istatistikler. Harcama süreci. Bu düzenlemeler, kamu harcama mevzuatının bu ilkeler doğrultusunda uygulanmasını sağlar.