• Buradasın

    5018 sayılı kanuna göre kamu idareleri kaça ayrılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre kamu idareleri dört ana kategoriye ayrılır:
    1. Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri 123. Bu idareler, kanuna ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alır 123.
    2. Sosyal güvenlik kurumları 123. Bu kurumlar, kanuna ekli (IV) sayılı cetvelde yer alır 123.
    3. Düzenleyici ve denetleyici kurumlar 123. Bu kurumlar, kanuna ekli (III) sayılı cetvelde yer alır 123.
    4. Mahallî idareler 123. Belediye, il özel idaresi gibi kamusal faaliyetleri belirli bir coğrafi alan ve hizmetle sınırlı olan idareleri içerir 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri nelerdir?

    Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre, bu kanuna ekli (I), (II) ve (III) sayılı cetvellerde yer alan kamu idarelerini ifade eder. Bu idareler şunlardır: 1. Genel bütçe kapsamındaki idareler: Devlet tüzel kişiliğine dahil olan idareler. 2. Özel bütçe kapsamındaki idareler: Bir bakanlığa bağlı veya ilgili olarak belirli bir kamu hizmetini yürütmek üzere kurulan idareler. 3. Düzenleyici ve denetleyici kurumlar: Kanuna ekli (III) sayılı cetvelde yer alan kurumlar.

    Kamu harcamaları sınıflandırması nelerdir?

    Kamu harcamaları sınıflandırması şu şekilde yapılabilir: 1. İdari (Organik) Sınıflandırma: Devletin yapısı, organları ve hukuki düzenlemeler göz önünde tutularak yapılan sınıflandırmadır. 2. Fonksiyonel Sınıflandırma: Harcamaların yöneldiği devlet faaliyetlerine göre yapılır, yani kamu giderleri kamu hizmetleri esas alınarak sınıflandırılır. 3. İktisadi (Ekonomik) Sınıflandırma: Kamu harcamalarının kaynak ve gelir dağılımı üzerindeki etkileri dikkate alınarak yapılan tasniftir. İktisadi sınıflandırmada ayrıca şu ayrımlar da yapılır: - Reel Harcamalar ve Transfer Harcamaları: Reel harcamalar cari ve yatırım harcamalarını, transfer harcamaları ise devletin karşılıksız yaptığı ödemeleri kapsar. - Olağan ve Olağanüstü Harcamalar: Olağan harcamalar devletin normal cari giderleri, olağanüstü harcamalar ise beklenmedik durumlarda yapılan harcamalardır. - Sermaye Birikimli ve Birikimsiz Harcamalar: Sermaye birikimli harcamalar devlet malvarlığını artıran ödemeler, birikimsiz harcamalar ise karşılıksız transferlerdir.

    Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin görevleri nelerdir?

    Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin görevleri şunlardır: 1. Hizmet Sunumu: Vatandaşlara sağlık, eğitim, ulaşım, güvenlik ve sosyal hizmetler gibi çeşitli hizmetlerin sunulması. 2. Kaynak Yönetimi: Devletin mali, insan ve doğal kaynaklarının etkili bir şekilde yönetilmesi, bütçeleme ve mali denetimlerin yapılması. 3. Politika Geliştirme ve Uygulama: Kamu sorunlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi ve bu önerilerin hayata geçirilmesi. 4. Denetim ve Hesap Verebilirlik: Yürütülen hizmetlerin ve uygulanan politikaların denetlenmesi, hesap verebilirlik ilkesinin gözetilmesi. 5. Toplumsal Katılım ve İletişim: Vatandaşlarla etkili bir iletişim kurulması ve onların görüşlerinin dikkate alınması.

    5018 sayılı kanun bütçe türleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre bütçe türleri şunlardır: Merkezî yönetim bütçesi. Genel bütçe. Özel bütçe. Düzenleyici ve denetleyici kurum bütçesi. Sosyal güvenlik kurumu bütçesi. Mahallî idare bütçesi.

    Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri hangi bakanlığa bağlıdır?

    Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri, Maliye Bakanlığına bağlıdır.

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu nedir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve mali saydamlığı sağlamak amacıyla kamu mali yönetiminin yapısını ve işleyişini düzenler. Kanunun bazı temel ilkeleri: Kamu mali yönetimi uyumlu bir bütün olarak oluşturulur ve yürütülür. Kamu maliyesi, kamu görevlilerinin hesap verebilmelerini sağlayacak şekilde uygulanır. Maliye politikası, makroekonomik ve sosyal hedefler ile uyumlu bir şekilde oluşturulur. Kamu mali yönetimi, Türkiye Büyük Millet Meclisinin bütçe hakkına uygun şekilde yürütülür. Kamu mali yönetimi mali disiplini sağlar. Kapsamı: Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri. Sosyal güvenlik kurumları. Mahalli idareler. Avrupa Birliği fonları ile yurt içi ve yurt dışından sağlanan kaynaklar.

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 1 7 ve 8 maddeleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 7. ve 8. maddeleri şu şekildedir: Madde 7 (Malî Saydamlık): Görev, yetki ve sorumlulukların açık olarak tanımlanması. Hükümet politikaları, kalkınma planları, yıllık programlar, stratejik planlar ile bütçelerin hazırlanması, yetkili organlarda görüşülmesi, uygulanması ve uygulama sonuçları ile raporların kamuoyuna açık ve ulaşılabilir olması. Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından sağlanan teşvik ve desteklemelerin bir yılı geçmemek üzere belirli dönemler itibarıyla kamuoyuna açıklanması. Kamu hesaplarının standart bir muhasebe sistemi ve genel kabul görmüş muhasebe prensiplerine uygun bir muhasebe düzenine göre oluşturulması. Madde 8 (Hesap Verme Sorumluluğu): Her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanlar, kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.