• Buradasın

    5018 kamu mali yönetimi ve kontrol kanunu kaç bölümden oluşur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu iki kısım ve on bölümden oluşur 25.
    Kısımlar:
    1. Genel Hükümler 125.
    2. Kamu İdare Bütçeleri 25.
    Bölümler:
    1. Amaç, Kapsam ve Tanımlar 125.
    2. Kamu Maliyesi 25.
    3. Kamu Hesapları 5.
    4. Muhasebe Sistemi 5.
    5. Kamu Malî Kontrolü 5.
    6. Merkezî Yönetim Bütçe Kanunu 5.
    7. Merkezî Yönetim Kapsamındaki Kamu İdarelerinin Malî İşlemleri 5.
    8. Malî Hizmetler ve Kontrol 5.
    9. İç Denetim 5.
    10. Dış Denetim 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mali yönetim kaça ayrılır?

    Mali yönetim genel olarak üç ana türe ayrılır: 1. Kişisel Finans Yönetimi: Bireylerin gelirlerini, giderlerini, tasarruflarını ve yatırımlarını yönetmelerini kapsar. 2. Kurumsal Finans Yönetimi: İşletmelerin mali politikalarını belirleme, yatırım kararlarını yönlendirme ve riskleri yönetme sürecidir. 3. Kamusal Finans Yönetimi: Devletlerin ve kamu kurumlarının mali kaynaklarını nasıl yönettiğini, kamu harcamalarını ve vergi gelirlerini nasıl kontrol ettiğini inceler.

    Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre kamu mali denetimini kim yapar?

    Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre kamu mali denetimini Sayıştay yapar.

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi nedir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanunun bazı maddeleri şunlardır: Örtülü ödenek kullanımı. Ödenek aktarmaları. Stratejik planlama ve performans programı.

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 1 7 ve 8 maddeleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 7. ve 8. maddeleri şu şekildedir: Madde 7 (Malî Saydamlık): Görev, yetki ve sorumlulukların açık olarak tanımlanması. Hükümet politikaları, kalkınma planları, yıllık programlar, stratejik planlar ile bütçelerin hazırlanması, yetkili organlarda görüşülmesi, uygulanması ve uygulama sonuçları ile raporların kamuoyuna açık ve ulaşılabilir olması. Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından sağlanan teşvik ve desteklemelerin bir yılı geçmemek üzere belirli dönemler itibarıyla kamuoyuna açıklanması. Kamu hesaplarının standart bir muhasebe sistemi ve genel kabul görmüş muhasebe prensiplerine uygun bir muhasebe düzenine göre oluşturulması. Madde 8 (Hesap Verme Sorumluluğu): Her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanlar, kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.

    Kamu mali yönetimi ve kontrol kanununun temel ilkeleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun temel ilkeleri şunlardır: Kamu malî yönetiminin uyumlu bir bütün olarak oluşturulması ve yürütülmesi. Kamu maliyesinin kamu görevlilerinin hesap verebilmelerini sağlayacak şekilde uygulanması. Maliye politikasının makroekonomik ve sosyal hedefler ile uyumlu bir şekilde oluşturulması ve yürütülmesi. Kamu malî yönetiminin Türkiye Büyük Millet Meclisinin bütçe hakkına uygun şekilde yürütülmesi. Kamu malî yönetiminin malî disiplini sağlaması. Kamu idarelerinin mal ve hizmet üretimi ile ihtiyaçlarının karşılanmasında ekonomik veya sosyal verimlilik ilkelerine uygun olarak maliyet-fayda veya maliyet-etkinlik analizlerinin yapılması. Bütçelerin stratejik planlar dikkate alınarak hazırlanması ve değerlendirilmesi. Bütçelerin kamu malî işlemlerinin kapsamlı ve saydam bir şekilde görünmesini sağlaması. Belirli gelirlerin belirli giderlere tahsis edilmemesi. Bütçelerde gelir ve gider denkliğinin sağlanması.

    Mali yönetim sistemi nedir?

    Mali Yönetim Sistemi, kamu kaynaklarının etkin, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak amacıyla geliştirilmiş bir bilişim sistemidir. Bu sistem, "Harcama Talimatı Onay Belgesi" ve "Ödeme Emri Belgesi" gibi belgelerin elektronik ortamda hazırlanmasına ve harcama işlemlerinin yürütülmesine olanak tanır. Mali Yönetim Sistemi'nin bazı modülleri: Harcama İşlemleri; Ödeme İşlemleri; Yolluk İşlemleri; E-Fatura İşlemleri; Varlık İşlemleri; Emanet İşlemleri; Teminat İşlemleri; Taahhüt İşlemleri; Proje İşlemleri; Ödenek İşlemleri. Sisteme, harcama birimleri tarafından mysv2.hmb.gov.tr adresinden erişilebilir.

    Mali mevzuatta hangi konular var?

    Mali mevzuatta yer alan bazı konular şunlardır: 1. Kamu Maliyesi: Gelirlerin toplanması, harcamaların yapılması, açıkların finansmanı, kamunun varlık ve borçları ile diğer yükümlülüklerinin yönetimi. 2. Bütçe Kanunu: Yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, bütçe açığının veya fazlasının tutarı, borçlanma ve garanti sınırları gibi konuları içerir. 3. Ön Mali Kontrol: İdarelerin gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerine ilişkin mali karar ve işlemlerinin kontrolü. 4. Gelir Politikaları: Vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerin konulması, değiştirilmesi veya kaldırılması. 5. Stratejik Planlama: Kamu idarelerinin orta ve uzun vadeli amaçlarını, temel ilke ve politikalarını, performans ölçütlerini içeren planlama. 6. Hesap Verebilme Sorumluluğu: Kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde kullanılmasından sorumlu olma.