• Buradasın

    5018 sayılı kanuna göre harcama yetkilisini kim belirler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    5018 sayılı Kanuna göre harcama yetkilisini belirleme yetkisi, ilgili idarenin üst yöneticisinde veya üst yöneticinin belirleyeceği kişilerde bulunur 123.
    • Teşkilat yapısı ve personel durumu gibi nedenlerle harcama yetkililerinin belirlenmesinde güçlük bulunan idarelerde harcama yetkisi, üst yönetici veya üst yöneticinin belirleyeceği kişiler tarafından; mahallî idarelerde İçişleri veya Çevre, Şehircilik Bakanlığının, diğer idarelerde ise Hazine ve Maliye Bakanlığının uygun görüşü üzerine yürütülebilir 123.
    • Yükseköğretim Kurulu ile üniversiteler ve yüksek teknoloji enstitülerinde harcama yetkilileri ödenek gönderme belgesiyle belirlenir 123.
    Harcama yetkililerinin belirlenmesi, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından belirlenen usul ve esaslara tabidir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kamu harcama yönetmeliği nedir?

    Kamu harcama yönetmeliği, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde malî işlemlerin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi kapsamında, harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgeleri ve bunların şekil türlerini belirleyen yönetmeliktir. Bu yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 33. maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Bazı kamu harcama yönetmelikleri: Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği. Devlet Harcama Belgeleri Yönetmeliği.

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi nedir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 20/d maddesi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bu kanunun bazı maddeleri şunlardır: Örtülü ödenek kullanımı. Ödenek aktarmaları. Stratejik planlama ve performans programı.

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 1 7 ve 8 maddeleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 7. ve 8. maddeleri şu şekildedir: Madde 7 (Malî Saydamlık): Görev, yetki ve sorumlulukların açık olarak tanımlanması. Hükümet politikaları, kalkınma planları, yıllık programlar, stratejik planlar ile bütçelerin hazırlanması, yetkili organlarda görüşülmesi, uygulanması ve uygulama sonuçları ile raporların kamuoyuna açık ve ulaşılabilir olması. Genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri tarafından sağlanan teşvik ve desteklemelerin bir yılı geçmemek üzere belirli dönemler itibarıyla kamuoyuna açıklanması. Kamu hesaplarının standart bir muhasebe sistemi ve genel kabul görmüş muhasebe prensiplerine uygun bir muhasebe düzenine göre oluşturulması. Madde 8 (Hesap Verme Sorumluluğu): Her türlü kamu kaynağının elde edilmesi ve kullanılmasında görevli ve yetkili olanlar, kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde edilmesinden, kullanılmasından, muhasebeleştirilmesinden, raporlanmasından ve kötüye kullanılmaması için gerekli önlemlerin alınmasından sorumludur ve yetkili kılınmış mercilere hesap vermek zorundadır.

    Merkezi yönetim harcama belgeleri yönetmeliği nedir?

    Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği, merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerinde mali işlemlerin gerçekleştirilmesi ve muhasebeleştirilmesi kapsamında, harcamalarda ödeme belgesine bağlanacak kanıtlayıcı belgeleri ve bunların şekil türlerini belirleyen bir yönetmeliktir. Bu yönetmelik, 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu'nun 33. maddesi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır. Yönetmeliğe göre, kanıtlayıcı belgeler, kamu harcamalarının belirlenmiş usul ve esaslara uygun olarak yapıldığına ve gerçekleştirildiğine ilişkin, görevlendirilmiş kişi veya komisyonlarca düzenlenip onaylanan belgelerdir.

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu nedir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve mali saydamlığı sağlamak amacıyla kamu mali yönetiminin yapısını ve işleyişini düzenler. Kanunun bazı temel ilkeleri: Kamu mali yönetimi uyumlu bir bütün olarak oluşturulur ve yürütülür. Kamu maliyesi, kamu görevlilerinin hesap verebilmelerini sağlayacak şekilde uygulanır. Maliye politikası, makroekonomik ve sosyal hedefler ile uyumlu bir şekilde oluşturulur. Kamu mali yönetimi, Türkiye Büyük Millet Meclisinin bütçe hakkına uygun şekilde yürütülür. Kamu mali yönetimi mali disiplini sağlar. Kapsamı: Merkezi yönetim kapsamındaki kamu idareleri. Sosyal güvenlik kurumları. Mahalli idareler. Avrupa Birliği fonları ile yurt içi ve yurt dışından sağlanan kaynaklar.

    5018 sayılı kanun bütçe türleri nelerdir?

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu'na göre bütçe türleri şunlardır: Merkezî yönetim bütçesi. Genel bütçe. Özel bütçe. Düzenleyici ve denetleyici kurum bütçesi. Sosyal güvenlik kurumu bütçesi. Mahallî idare bütçesi.

    Harcama yönetim sistemi nedir?

    Harcama Yönetim Sistemi (HYS), "Harcama Talimatı Onay Belgesi" ile "Ödeme Emri Belgesi"nin e-belge standartlarına uygun olarak elektronik ortamda hazırlanmasını ve harcama işlemlerinin yürütülmesini sağlayan bir bilişim sistemidir. HYS'nin bazı modülleri: Harcama Yönetimi: Harcamalar, ödeme emirleri, tanımlamalar, yolluk işlemleri, referanslar. Taşınır Yönetimi: Taşınır işlemleri. HYS'ye, harcama birimleri tarafından mys.muhasebat.gov.tr adresinden erişilebilir.