• Buradasın

    3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi 2 ve 3 maddeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi'nin 2. ve 3. maddeleri şunlardır:
    Madde 2:
    1. Anayasanın 104. maddesine göre yürütme yetkisinin sahibi olan Cumhurbaşkanı, atamaya yetkili amirlere ait yetkileri haizdir 13.
    2. Bu kararnameye ekli (I) ve (II) sayılı cetvellerde yer alan kadro, pozisyon ve görevlere Cumhurbaşkanı kararıyla atama yapılır 24. Bu cetvellerde sayılmayan kadro, pozisyon ve görevlere, ilgili Cumhurbaşkanı yardımcısı, bakan veya atamaya yetkili amirler tarafından atama yapılır 13.
    3. Bu kararnameye ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kadro, pozisyon ve görevlerin boşalması halinde, ilgili Cumhurbaşkanı yardımcısı veya bakan tarafından görevlendirme yapılabilir 13.
    Madde 3:
    1. Bu kararnameye ekli (I) sayılı cetvelde yer alan kadro, pozisyon ve görevlere atanacaklarda aşağıdaki şartlar aranır:
      • 657 sayılı Kanunun 48. maddesinde sayılan genel şartları taşımak 13;
      • En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak 13;
      • Kamuda ve/veya sosyal güvenlik kurumlarına tabi olmak kaydıyla uluslararası kuruluşlar ile özel sektörde veya serbest olarak en az beş yıl çalışmış olmak 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi konularda Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi çıkarılamaz?

    Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, aşağıdaki konularda çıkarılamaz: 1. Temel haklar, kişi hakları ve ödevleri: Anayasanın ikinci kısmının birinci ve ikinci bölümlerinde yer alan bu konular kararname ile düzenlenemez. 2. Münhasıran kanunla düzenlenmesi öngörülen konular: Anayasada bu şekilde belirtilen konularda kararname çıkarılması yasaktır. 3. Kanunda açıkça düzenlenen konular: Kanunda açıkça hüküm bulunan konularda da kararname çıkarılamaz. 4. Yasama dokunulmazlığı: Milletvekilleri, Cumhurbaşkanı yardımcıları ve bakanlar için yasama dokunulmazlığına ilişkin hükümlerden yararlanılan konularda kararname düzenlenemez.

    Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile yarım zamanlı çalışma hakkı kimlere verilir?

    Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile yarım zamanlı çalışma hakkı, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Ek 43. maddesi kapsamında aşağıdaki kişilere verilir: 1. Doğum yapan memurlar ve eşleri. 2. Evlat edinen memurlar. Yarım zamanlı çalışmadan yararlanabilmek için belirli şartlar aranır, bunlar arasında çocuğun sağ olması, daha önce bu haktan yararlanılmamış olması ve kadro unvanının yönetmelikte yer alması gibi koşullar bulunur.

    3 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi nedir?

    3 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, üst kademe kamu yöneticileri ile kamu kurum ve kuruluşlarında atama usul ve esaslarını belirleyen bir kararnamedir. Bu kararname ile: - Ekli cetvellerdeki kadro, pozisyon ve görevlere Cumhurbaşkanı kararıyla atama yapılır. - Atama şartları arasında, en az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak ve kamuda veya özel sektörde en az beş yıl çalışmış olmak yer alır. - Görev süresi, Cumhurbaşkanının görev süresini geçemez ve görev süresi sona erenler yeniden atanabilir. - Yurtdışı daimî görevlere atanabilmek için yeterli dil bilgisine sahip olunduğunu belgelendirmek şarttır.

    3 nolu Cumhurbaşkanlığı kararnamesi hangi kurumları kapsar?

    3 nolu Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, ekli cetvellerdeki kadro, pozisyon ve görevleri kapsayan bakanlıklar, bağlı, ilgili ve ilişkili kuruluşlar ile diğer kamu kurum ve kuruluşlarını kapsar.

    Cumhurbaşkanlığı kararnameleri hangi kanuna tabidir?

    Cumhurbaşkanlığı kararnameleri, Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 104. maddesine tabidir.

    Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile hangi mevzuat değiştirilebilir?

    Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile değiştirilebilecek mevzuat, Anayasanın 104. maddesine göre şu şekildedir: 1. Yürütme yetkisine ilişkin konular. 2. Bakanlıkların kurulması, kaldırılması, görevleri ve yetkileri, teşkilat yapısı ile merkez ve taşra teşkilatlarının kurulması. 3. Devlet Denetleme Kurulunun işleyişi, üyelerinin görev süresi ve diğer özlük işleri. 4. Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliğinin teşkilatı ve görevleri. 5. Üst kademe kamu yöneticilerinin atanmalarına ilişkin usul ve esaslar. Temel haklar, kişi hakları ve ödevleri ile siyasi haklar ve ödevler ise Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile düzenlenemez.

    Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile kanun arasında fark var mı?

    Evet, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile kanun arasında farklar vardır: 1. Çıkarma Yetkisi: Kanun, Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) tarafından çıkarılırken, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi yürütme organı olan Cumhurbaşkanı tarafından çıkarılır. 2. Hiyerarşik Güç: Kanunlar, normlar hiyerarşisinde en üst konumda yer alırken, Cumhurbaşkanlığı kararnameleri kanunlarla eşdeğer normlar olup, onlara aykırı olamaz. 3. Konu Sınırlaması: Anayasaya göre, temel hak ve özgürlükler, ceza hukuku, vergilendirme gibi konular kararnamelerle düzenlenemezken, kanunlar bu alanlarda değişiklik yapabilir. 4. Geçerlilik Süresi: Kanunların yürürlükten kaldırılması için Meclisin yeni bir kanun çıkarması gerekirken, Cumhurbaşkanlığı kararnameleri, Türkiye Büyük Millet Meclisinin aynı konuda kanun çıkarması durumunda hükümsüz hale gelir.