Buradasın
Ücret tahakkukunda hangi hesaplar kullanılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Ücret tahakkukunda kullanılan hesaplar, kanunen düzenlenmiş hesap planına göre belirlenir 1. İşte bazı temel hesaplar:
- 770 Genel Yönetim Giderleri: Yönetim departmanında görev yapan çalışanlar için kullanılır 12.
- 136 Diğer Çeşitli Alacaklar: Personele yapılan çeşitli borçların izlendiği hesap 4.
- 360 Ödenecek Vergi Ödemeleri: Vergi ve fonların takip edildiği hesap 12.
- 361 Ödenecek Sosyal Güvenlik Kesintileri: Sosyal güvenlik primlerinin kaydedildiği hesap 14.
- 335 Personele Borçlar: Personelin tahakkuk eden ücretlerinin izlendiği hesap 14.
Bu hesaplar, çalışanın konumuna ve görevine göre değişiklik gösterebilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: