Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Gelecek ay gider tahakkuku yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Fatura Girişi: İlgili hizmet veya ürün faturası girilir ve detaylar sayfasında "Gelecek Aylara ve Yıllara Ait Gelir/Gider Tahakkuku" alanı işaretlenir 1.
- Dağıtım Süresi: Dağıtım süresi (ay) veya dağıtım başlangıç ve bitiş tarihleri girilir 1.
- Muhasebeleştirme: Fatura muhasebeleştirilir 1.
- Yıl Sonu İşlemleri: İlgili yıl sona erdiğinde, öncelikle gelecek yıllara ait giderlerin aylara dağıtım işlemi yapılır 1. Ardından, ilgili aylar için "Gelecek Aylara Ait Giderler" ve "Hizmet Hesabı" arasında mahsup kayıtları oluşturulur 1.
Bu işlemler, Genel Muhasebe işlemler menüsünde yer alan "Gelecek Yıllara Ait Gelir ve Giderlerin Aylara Dağıtımı" seçeneği ile gerçekleştirilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: