• Buradasın

    Tüketicinin 4 temel ilkesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Tüketicinin dört temel ilkesi şunlardır:
    1. Temel İhtiyaçların Karşılanması Hakkı: Tüketiciler, sağlık ve güvenliklerini tehdit etmeyen, kaliteli ve uygun fiyatlı ürünlere erişebilmelidir 4.
    2. Sağlık ve Güvenlik Hakkı: Ürünler, tüketicilere zarar vermeyecek şekilde üretilmeli ve güvenli olmalıdır 24.
    3. Bilgilendirilme Hakkı: Tüketiciler, doğru ve eksiksiz bilgi alma hakkına sahiptir 24.
    4. Tazmin Edilme Hakkı: Ayıplı mal veya hizmet durumunda, tüketiciler tamir, değişim, iade ve tazminat talep etme haklarına sahiptir 12.
    Bu ilkeler, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'da yer almaktadır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tüketici davranışının 4 temel özelliği nelerdir?

    Tüketici davranışının dört temel özelliği şunlardır: 1. Güdülenmiş bir süreç olması. 2. Dinamik bir süreç olması. 3. Farklı rollerle ilgilenmesi. 4. Çevre faktörlerinden etkilenmesi. Ayrıca, tüketici davranışları karmaşıklık ve zamanlama açısından farklılıklar gösterebilir.

    Tüketici hakları yönetmeliği 15 madde nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 15. maddesi, hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketicinin sahip olduğu seçimlik hakları düzenler. Bu maddeye göre, tüketici aşağıdaki haklardan birini kullanabilir: hizmetin yeniden görülmesi; hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı; ayıp oranında bedelden indirim; sözleşmeden dönme. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür ve seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır.

    Tüketici hakları yönetmeliği neleri kapsar?

    Tüketici hakları yönetmeliği, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında, tüketici işlemleri ile tüketiciye yönelik uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözümü amacıyla çeşitli konuları kapsar. Bazı kapsama alanları: Ayıplı mal ve hizmetler. Mesafeli satış sözleşmeleri. Haksız şartlar. İndirimli satışlar. Paket tur sözleşmeleri. Ayrıca, tüketici hakem heyetlerinin kuruluşu, görev ve yetki alanları gibi konular da yönetmelik kapsamında yer alır.

    Tüketici kanunu 6502 sayılı kanun nedir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenler. Bu kanun, her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar. Kanunun bazı maddeleri: Ayıplı mallar: Tüketici, ayıplı mallarda sözleşmeden dönme, bedelden indirim isteme, ücretsiz onarım talep etme veya ayıpsız misli ile değiştirme haklarına sahiptir. Cayma hakkı: Tüketici, belirli bir süre içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden sözleşmeden cayabilir. Haksız şartlar: Tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dâhil edilen ve tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan şartlar kesin olarak hükümsüzdür.

    Tüketici hizmetleri yönetmeliği nedir?

    Elektrik Piyasası Tüketici Hizmetleri Yönetmeliği, serbest, serbest olmayan ve son kaynak tedariki kapsamındaki tüketicilere elektrik enerjisi ve/veya kapasite satışı ile buna ilişkin hizmetlerin sunulmasında tüketici, tedarikçiler ve/veya dağıtım şirketleri arasındaki iş ve işlemlere esas asgari standart, usul ve esasları belirler. Yönetmelik, aşağıdaki konuları kapsar: tedarikçiler ile tüketimi düşük serbest tüketiciler arasında yapılacak ikili anlaşmada yer alacak asgari usul ve esaslar; görevli tedarik şirketleri ile serbest olmayan tüketiciler ya da son kaynak tedariki kapsamındaki tüketiciler arasında yapılacak perakende satış sözleşmesinde yer alacak asgari usul ve esaslar; dağıtım şirketleri ile tüketiciler ve tedarikçiler arasında sayaç ve sayaca erişim, okunmasına ve kontrolüne, kaçak ve usulsüz elektrik enerjisi kullanımının tespiti ve bu kapsamda yapılacak iş ve işlemlere, elektriğin kesilmesi ve bağlanmasına ilişkin usul ve esaslar; tüketici şikâyetlerinin yapılması, bu şikâyetlerin değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması ile tüketicilerin bilgilendirilmesine yönelik usul ve esaslar; tüketicilerin hak ve yükümlülükleri.

    Ayıplı malda tüketicinin hakları nelerdir?

    6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre, ayıplı mal durumunda tüketicinin dört seçimlik hakkı bulunmaktadır: 1. Sözleşmeden dönme: Malın geri verilmesi karşılığında bedelin iadesini talep etme. 2. Bedelden indirim isteme: Ayıp oranında satış bedelinden indirim talep etme. 3. Ücretsiz onarım isteme: Masrafları satıcıya ait olmak üzere malın ücretsiz onarılmasını talep etme. 4. Ayıpsız misli ile değiştirme: İmkân varsa, ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme. Tüketici, bu haklarını tek taraflı bir bildirim yaparak kullanabilir ve satıcı, bu talepleri yerine getirmekle yükümlüdür. Ayrıca, tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

    Bilinçsiz tüketici ne yapar?

    Bilinçsiz tüketici genellikle şu şekilde davranır: Gereksiz harcamalar yapar. Reklamların etkisinde kalır. Tüketim çılgınlığına kapılır. Tüketici haklarını bilmez. İsraf yapar. Hızlı ve dikkatsiz kararlar verir. Pazarlama stratejilerine kolayca inanır. Ürünün gerçek değerini ve kalitesini göz ardı eder. Daha fazla satın alma yapma eğilimindedir.