Buradasın
Şirket organizasyonel yapılanma nasıl olmalı?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Şirket organizasyonel yapılanmasının nasıl olması gerektiği, şirketin vizyon, misyon ve stratejik hedeflerine göre değişiklik gösterebilir 12.
Genel olarak, etkili bir organizasyon yapısı şu özelliklere sahip olmalıdır:
- Hiyerarşik yapı 13. Her çalışanın rolünü ve şirket içindeki konumunu belirler 13.
- Görev tanımları 12. Çalışanların görev nitelikleri, eğitim durumları, deneyimleri ve ilgili teknik bilgilere sahip olup olmadıkları dikkate alınarak yapılmalıdır 12.
- Dinamik yapı 1. İhtiyaç duyulduğunda revize edilebilecek bir yapıda olmalıdır 1.
- Uyum 1. Diğer bölümlerle uyumlu olmalı ve aynı hedefi gerçekleştirmeye dönük olmalıdır 1.
- Kontrol fonksiyonu 1. Organizasyonel kontrol fonksiyonunu içermelidir 1.
- İş bölümü 1. Fonksiyon bazında bakıldığında, işin belirli bir bölümde veya kişide yoğunlaşmasını engellemelidir 1.
Organizasyonel yapılanma için yaygın olarak tercih edilen yapılardan bazıları şunlardır:
- Fonksiyonel yapı 3. Şirketler, satış, muhasebe, insan kaynakları, üretim, pazarlama gibi farklı uzmanlık alanlarına göre bölünür ve yönetilir 3.
- Matris yapısı 3. Çalışanların görev ve sorumlulukları, farklı birimler ve yöneticilerle iç içe geçmiş bir şekilde sıralanır 3.
- Düz hiyerarşik yapı (flatarchy) 3. Hiyerarşik yapıyı ve komuta zincirini daha düz hale getirir, bu da çalışanların daha özerk davranmasını sağlar 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: