Buradasın
SGK aylık prim ve hizmet belgesi nasıl hazırlanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
SGK aylık prim ve hizmet belgesi (APHB) hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Belgenin Mahiyeti: Belgenin asıl, ek veya iptal olduğuna dair bilgi girilir 34.
- Belge Türü: Sigortalının çalışma birimi ve özelliğine uygun iki haneli kod yazılır 34.
- Sicil Numarası: T.C. kimlik numarası veya yabancı uyruklular için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nden alınan numara yazılır 34.
- Prim Ödeme Günü: Çalışanın ay içinde ücret almaya hak kazandığı gün sayısı yazılır 34.
- Hak Edilen Ücret: Çalışanın ay içindeki çalışmaları nedeniyle hak ettiği ücret miktarı yazılır 34.
- İşe Giriş ve Çıkış Tarihleri: İlgili ay içinde işe giren veya işten ayrılan çalışanların tarihleri yazılır 34.
- Eksik Gün Sayısı ve Nedenleri: Ay içinde çalışılmayan ve ücret ödenmeyen günlerin sayısı ve nedenleri yazılır 34.
APHB, her ayın 1 ile 23’ü arasında teslim edilmelidir 13. Belgenin kağıt ortamında verilmesi durumunda, işveren veya yetkili kişiler tarafından imzalanması gerekir 4.
APHB hazırlama sürecinde daha detaylı bilgi ve destek için SGK'nın resmi web sitesi veya ilgili kurumlar ziyaret edilebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: