Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satınalma politikası, bir şirketin mal ve hizmet temin etmek için izlediği stratejiler ve prosedürler bütünüdür 13.
Temel adımları şunlardır:
- İhtiyaçların Belirlenmesi: Şirketin hangi mal ve hizmetlere ihtiyacı olduğunun belirlenmesi 1.
- Satınalma Talebi: İhtiyaç duyulan ürün veya hizmet için satınalma ekibine talep gönderilmesi 1.
- Tedarikçilerin Değerlendirilmesi ve Seçilmesi: Potansiyel tedarikçilerin araştırılması, itibar, kalite, fiyat, teslimat süresi gibi kriterlerin değerlendirilmesi ve bir veya daha fazla tedarikçinin seçilmesi 13.
- Sipariş Oluşturma: Seçilen tedarikçiye sipariş verilmesi ve siparişin detaylarının belirlenmesi 13.
- Malların Teslim Alınması ve İncelenmesi: Tedarikçinin ürünleri teslim etmesi ve bunların spesifikasyonlara ve kalite standartlarına uygun olup olmadığının kontrol edilmesi 1.
- Üçlü Karşılaştırma: Sipariş, fatura ve teslim edilen malların tutarlılığının kontrol edilmesi 1.
- Faturanın Onaylanması ve Ödemenin Ayarlanması: Her şeyin yolunda olduğunun teyit edilmesi ve tedarikçiye ödemenin yapılması 1.
- Kayıtların Tutulması: Tüm işlemlerin kayıtlarının tutulması 15.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: