Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Satınalma sipariş yapısı, bir şirketin mal veya hizmet satın almak için izlediği adımları ve prosedürleri içerir 12. Temel olarak şu adımları kapsar:
- İhtiyaç Belirleme: Şirketin hangi mal ve hizmetlere ihtiyacı olduğunun belirlenmesi 12.
- Satınalma Talebi: İhtiyaç duyulan ürün veya hizmet için satınalma ekibinin ilgili departmana talep göndermesi 1.
- Tedarikçi Değerlendirme ve Seçim: Potansiyel tedarikçilerin araştırılması, değerlendirilmesi ve bir veya daha fazlasının seçilmesi 12.
- Sipariş Oluşturma: Seçilen tedarikçiye sipariş (PO) oluşturulması, bu belge mal veya hizmet satın alma yetkisini içerir 13.
- Malların Teslim Alınması ve İnceleme: Tedarikçinin sipariş edilen ürünleri teslim etmesi ve satınalma ekibinin bunları alıp kalite standartlarına uygunluğunu kontrol etmesi 13.
- Üçlü Karşılaştırma: PO, fatura ve mal veya hizmet makbuzunun tutarlılığının kontrol edilmesi 1.
- Faturanın Onaylanması ve Ödeme: Her şeyin yolunda olduğunun teyit edilmesi sonrası faturanın onaylanması ve ödemenin ayarlanması 1.
- Kayıt Tutma: Satınalma sürecindeki tüm işlemlerin kayıtlarının tutulması 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: