Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
RFM segmentasyonu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir:
- Veri Toplama: Müşteri alışveriş verilerini toplamak ve düzenlemek gereklidir 24. Veriler genellikle CRM sisteminden veya e-ticaret platformlarından alınır 2.
- Recency, Frequency ve Monetary Skorlarının Belirlenmesi: Müşterilerin son alışveriş tarihi (Recency), alışveriş sıklığı (Frequency) ve toplam harcama miktarı (Monetary) gibi davranışsal özelliklerine göre skorlar atanır 23.
- Skorlama ve Segmentasyon: Her müşteriye üç kategoride de belirlenen aralıklarla puanlar verilir ve bu puanlara göre segmentlere ayrılırlar 23.
- Pazarlama Stratejilerinin Oluşturulması: Farklı segmentlere özel pazarlama stratejileri geliştirilir 24. Örneğin, yüksek değerli müşterilere özel teklifler sunulabilirken, düşük değerli müşterilere yeniden etkileşim kampanyaları düzenlenebilir 2.
- Performansın Değerlendirilmesi: RFM analizi sonuçları sürekli olarak izlenir ve pazarlama stratejileri buna göre güncellenir 24.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: