• Buradasın

    Örgütsel yenilikçilik nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Örgütsel yenilikçilik, bir şirketin iş süreçlerinde, ürün ve hizmetlerinde yeni fikirler geliştirme ve bunları ticarileştirme isteği ile hareket etme, yeni teknolojileri ve iş modellerini uygulama niyetidir 12.
    Örgütsel yenilikçilik, aynı zamanda örgütün iç ve dış çevresel faktörlerdeki değişimlere uyum sağlama yeteneği ve bu süreçte yenilikçi bir kültür oluşturma çabası olarak da tanımlanabilir 34.
    Örgütsel yenilikçiliğin bazı unsurları:
    • Yenilikçi liderlik: Yöneticilerin çalışanları motive edici, cesaretlendirici ve destekleyici bir liderlik tarzı sergilemesi 2.
    • Örgüt kültürü ve iklimi: Yenilikçi düşünceleri teşvik eden bir çalışma ortamının oluşturulması 13.
    • Yaratıcı çalışanlar: Yenilikçi fikirler üretebilen ve bu fikirleri uygulamaya dönüştürebilen çalışanlar 4.
    • Eğitim ve gelişim: Çalışanların sürekli olarak eğitilmesi ve geliştirilmesi 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Girişimcilikte yenilikçilik nedir?

    Girişimcilikte yenilikçilik, mevcut ürün, hizmet veya süreçleri geliştirme ya da tamamen yeni olanlarını oluşturma sürecidir. Yenilikçilik, girişimcilerin iş başarısında önemli bir faktördür ve sadece yeni ürünler ve hizmetler geliştirmekle kalmaz, aynı zamanda mevcut süreçleri iyileştirerek işletmelere rekabet avantajı sağlar. Yenilikçilik, aynı zamanda araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) çalışmalarından beslenir. Yenilikçilik için 5 olay tanımlanmıştır: 1. Müşterinin henüz tanımadığı yeni bir ürünü ya da mevcut bir ürünün yeni kalitesini ortaya koyma. 2. Yeni bir üretim tekniği geliştirme. 3. Ülkedeki herhangi bir üretim biriminin önceden girmediği yeni pazar bulma. 4. Yeni hammadde ve yarı-mamul kaynaklarının bulunması. 5. Herhangi bir endüstride yeni organizasyonların oluşturulması.

    Yenilik nedir?

    Yenilik, yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün, süreç, pazarlama yöntemi ya da organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır. Yenilik kavramının diğer tanımları şu şekildedir: Değişen koşullara uyabilmek için toplumsal, kültürel ve yönetimsel ortamlarda yeni yöntemlerin kullanılmaya başlanması. Eskimiş, zararlı veya yetersiz sayılan şeyleri yeni, yararlı ve yeterli olanlarıyla değiştirme. Zihinsel kalıpları kırarak yeni fayda ve olasılık alanları açma. Yenilik, genellikle şu dört gruba ayrılır: 1. Ürün yeniliği: Yeni veya iyileştirilmiş mal veya hizmet ortaya koyma. 2. Süreç yeniliği: Üretim veya teslimat yöntemlerinde iyileştirme. 3. Pazarlama yeniliği: Ürün tasarımı, ambalajlama, tanıtım veya fiyatlandırmada değişiklik. 4. Organizasyonel yenilik: Ticari uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni yöntemlerin uygulanması.

    Örgütlerde yenilik türleri nelerdir?

    Örgütlerde bazı yenilik türleri: Ürün yenilikleri: Mevcut bir ürünü geliştirip bir üst seviyeye çıkarmak, örneğin, Nokia'nın yeni ve daha üstün özellikli cep telefonları çıkarması. Süreç yenilikleri: Bir endüstri veya organizasyon için yeni olan, girdileri çıktılara dönüştürmede kullanılan teknolojideki araç, cihaz ve bilgiler, örneğin, KOTON'da beylerin alışveriş yaparken vakit geçirebilecekleri Amerikan bar fikri. Pazarlama yenilikleri: Müşteriyle temas süreçlerinin iyileştirilmesi, örneğin, "Babam ve Oğlum" filminin başarılı kulaktan kulağa pazarlaması. İş modeli yenilikleri: Mevcut bir değer önerisini yeniden tanımlamak veya bir şirketin değer zinciri içindeki rolünü yeniden tanımlamak, örneğin, Starbucks'ın kahvehane modeli. Yapısal yenilikler: Sektör ilişkilerini yeniden tanımlama, örneğin, Citigroup'un finansal enstrümanları tek bir çatı altında sunma modeli. Davranışsal yenilikler: Birey, takım ve yönetim gibi farklı düzeylerde yenilikçi davranışlar. Stratejik yenilikler: Örgütün pazardaki konumunu gözden geçirerek yeni yol ve kurallarla hareket etmesi.

    Yenilikçi ne demek?

    Yenilikçi, "yenilikten yana olan" anlamına gelir. Yenilikçi bir kişi, yeni fikirlere, ürünlere veya hizmetlere açık olan, değişime kolay ayak uydurabilen ve duruma kolayca adapte olabilen kişidir.

    Girişimcilikte örgütsel kültür türleri nelerdir?

    Girişimcilikte örgütsel kültür türleri arasında Cameron ve Quinn'in "rekabetçi değerler modeli"ne göre dört ana kültür türü bulunmaktadır: 1. Hiyerarşi Kültürü: Düzen, öngörülebilirlik ve verimlilik üzerine kuruludur. 2. Piyasa Kültürü: Dış çevreye odaklı olup, rekabet ve sonuç odaklıdır. 3. Klan Kültürü: Aile tipi bir yapı sergiler, işbirliği ve bağlılık önemlidir. 4. Adhokrasi Kültürü: Esneklik, risk alma ve yenilikçiliğe dayanır. Ayrıca, Chang ve Lin'in sınıflandırması da girişimcilik kültürü için önemlidir: İşbirliği: Bilgi paylaşımı ve takım çalışması. Yenilikçilik: Yaratıcılık ve girişimcilik. Tutarlılık: Tüzük ve yönetmeliklere bağlılık. Etkinlik: Rekabetçilik ve amaç başarımı.

    Örgüt ne anlama gelir?

    Örgüt, ortak bir amacı veya işi gerçekleştirmek için bir araya gelmiş kurumların veya kişilerin oluşturduğu birlik, teşekkül, teşkilat anlamına gelir. Ayrıca, bir kuruluşa bağlı alt bölümlerin bütünü olarak da tanımlanabilir.

    Örgütsel öğrenme nedir?

    Örgütsel öğrenme, firmaların geçmişteki deneyimlerinden ve mevcut bilgilerinden yararlanarak yeni bilgi ve anlayışlar geliştirme sürecidir. Bu süreç, firmanın yeteneklerini geliştirir ve rekabet avantajı sağlar. Örgütsel öğrenme şu adımlardan oluşur: 1. Bilgi edinme: Dış ve iç kaynaklardan bilgi toplanması. 2. Bilgi paylaşma: Bilginin örgüt içinde yayılması. 3. Bilgi yorumlama: Bilginin analiz edilmesi ve anlam kazandırılması. 4. Bilginin örgütsel hafızaya kaydedilmesi: Öğrenilenlerin kalıcı hale getirilmesi. İki ana türü vardır: 1. Tek döngülü öğrenme: Mevcut sorunların tespit edilip düzeltilmesi üzerine odaklanır. 2. Çift döngülü öğrenme: Mevcut normlar ve politikaların sorgulanması ve değiştirilmesi sürecini içerir.