Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Örgütsel yenilikçilik, bir şirketin iş süreçlerinde, ürün ve hizmetlerinde yeni fikirler geliştirme ve bunları ticarileştirme isteği ile hareket etme, yeni teknolojileri ve iş modellerini uygulama niyetidir 12.
Örgütsel yenilikçilik, aynı zamanda örgütün iç ve dış çevresel faktörlerdeki değişimlere uyum sağlama yeteneği ve bu süreçte yenilikçi bir kültür oluşturma çabası olarak da tanımlanabilir 34.
Örgütsel yenilikçiliğin bazı unsurları:
- Yenilikçi liderlik: Yöneticilerin çalışanları motive edici, cesaretlendirici ve destekleyici bir liderlik tarzı sergilemesi 2.
- Örgüt kültürü ve iklimi: Yenilikçi düşünceleri teşvik eden bir çalışma ortamının oluşturulması 13.
- Yaratıcı çalışanlar: Yenilikçi fikirler üretebilen ve bu fikirleri uygulamaya dönüştürebilen çalışanlar 4.
- Eğitim ve gelişim: Çalışanların sürekli olarak eğitilmesi ve geliştirilmesi 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: