Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yenilik, yeni veya önemli ölçüde değiştirilmiş ürün, süreç, pazarlama yöntemi ya da organizasyonel yöntemin uygulanmasıdır 12.
Yenilik kavramının diğer tanımları şu şekildedir:
- Değişen koşullara uyabilmek için toplumsal, kültürel ve yönetimsel ortamlarda yeni yöntemlerin kullanılmaya başlanması 1.
- Eskimiş, zararlı veya yetersiz sayılan şeyleri yeni, yararlı ve yeterli olanlarıyla değiştirme 15.
- Zihinsel kalıpları kırarak yeni fayda ve olasılık alanları açma 4.
Yenilik, genellikle şu dört gruba ayrılır:
- Ürün yeniliği: Yeni veya iyileştirilmiş mal veya hizmet ortaya koyma 1.
- Süreç yeniliği: Üretim veya teslimat yöntemlerinde iyileştirme 1.
- Pazarlama yeniliği: Ürün tasarımı, ambalajlama, tanıtım veya fiyatlandırmada değişiklik 1.
- Organizasyonel yenilik: Ticari uygulamalarda, işyeri organizasyonunda veya dış ilişkilerde yeni yöntemlerin uygulanması 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: