Buradasın
Organizasyon şeması nasıl hazırlanır örnek?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Organizasyon şeması hazırlamak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Şirket yapısını ve amaçlarını belirleyin 1. Hangi tür organizasyon şemasının en uygun olacağını ve hiyerarşik mi yoksa daha esnek bir modelin mi tercih edileceğini belirleyin 14.
- Yetki ve sorumlulukları netleştirin 1. Hangi pozisyonların hangi sorumluluklara sahip olduğunu ve çalışanların kime rapor vereceğini belirleyin 1. Görev tanımları açık olmalıdır 1.
- Şema tasarımını oluşturun 1. Şirket yapısına en uygun olan şema modelini seçerek görsel bir tasarım oluşturun 1. Bu noktada çeşitli dijital araçlar veya el çizimleri kullanabilirsiniz 1.
- Geri bildirim alın ve güncelleyin 1. Organizasyon şemasını tamamladıktan sonra yöneticiler ve çalışanlardan geri bildirim alın 1. Şirketin büyümesiyle birlikte şemayı da güncellemeyi unutmayın 1.
Örnek organizasyon şeması türleri:
- Hiyerarşik organizasyon şeması 14. Yetki zinciri en üst kademeden en alt kademeye doğru ilerler 1.
- Fonksiyonel organizasyon şeması 14. Departmanlara dayalı bir yapıdadır 1.
- Matris organizasyon şeması 14. Çalışanların birden fazla yöneticiye rapor verebildiği esnek bir yapıdır 1.
- Daire organizasyon şeması 1. Geleneksel dikey yapının aksine, şirketin merkezinde liderlerin olduğu, etkileşimi ve ekip çalışmasını ön planda tutan bir modeldir 1.
- Ağ organizasyon şeması 1. Farklı ekipler, dış ortaklıklar ve tedarik zincirleriyle entegre çalışan firmalar için idealdir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: