Buradasın
Organizasyon yapısı ve organizasyon şeması arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Organizasyon yapısı ve organizasyon şeması kavramları birbiriyle ilişkili olsa da farklı anlamlar taşır:
- Organizasyon Yapısı: Bir şirketin veya kurumun iç işleyişini, departmanlar arasındaki ilişkileri ve hiyerarşiyi tanımlayan genel terimdir 23. Bu yapı, şirketin hedeflerine ulaşmak için gerekli olan tüm sorumlulukları ve iletişim kanallarını içerir 4.
- Organizasyon Şeması: Organizasyon yapısının görsel bir temsilidir 13. Departmanların, pozisyonların ve bu pozisyonlar arasındaki ilişkilerin şema üzerinde gösterildiği bir diyagramdır 4. Organizasyon şeması, şirketin hiyerarşisini, kimin kime rapor verdiğini ve her bireyin rol ve sorumluluklarını net bir şekilde ortaya koyar 34.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: