Buradasın
Davranışsal segmentasyon ve persona nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Davranışsal segmentasyon, müşterileri satın alma kararlarını verirken gösterdikleri davranışlara göre gruplandırma sürecidir 2. Bu süreçte gözlemlenen bazı davranışlar şunlardır:
Persona ise, pazarlama ve ürün geliştirme süreçlerinde hedef kitleyi somutlaştırmayı sağlayan, hayali ama gerçekçi müşteri profilleridir 13. Her persona; demografik özelliklerin yanı sıra, kullanıcıların davranış biçimlerini, ilgi alanlarını, yaşam tarzlarını, hedeflerini ve karşılaştıkları sorunları da içerir 13.
Davranışsal segmentasyon ve persona arasındaki ilişki şu şekilde açıklanabilir:
- Segmentasyon 4. Personalar, segmentasyon sürecinin bir sonucu olarak ortaya çıkabilir 4.
- Hedef kitle analizi 3. Personalar, davranışsal segmentasyonla elde edilen verilerin analiz edilmesiyle oluşturulabilir 3.
- Kişiselleştirilmiş pazarlama 2. Personalar, davranışsal segmentasyon sayesinde belirlenen müşteri ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilmiş pazarlama stratejileri geliştirilmesine olanak tanır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: