Buradasın
GA4'de kullanıcı segmentasyonu nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google Analytics 4'te (GA4) kullanıcı segmentasyonu yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- GA4 hesabınıza giriş yapın ve soldaki alandan “Explore” (Keşfet) seçeneğine tıklayın 2.
- Gelen sayfadaki “Boş Rapora (Blank)” tıklayın 2.
- “Variables” (Değişkenler) altındaki “Segments” (Segmentler) alanını bulun ve “+” ikonuna tıklayın 2.
- “Create a new segment” (Yeni segment oluştur) butonuna tıklayın 2.
- “Custom segment” (Özel segment) alanından segment türünüzü seçin (User, Session, Event) 2.
- Segmentinize bir isim verin ve bu isme uygun şekilde “condition” (koşul) belirleyin 2. Örneğin “Events” (Olaylar) alanından “purchase” (satın alma) eventi gibi 2. İstediğiniz grubu detaylandırmak için birden fazla koşul girebilirsiniz 2.
- Ardından sağ üstteki “Apply” (Uygula) butonuna tıklayın 2.
- Segmentinizi kaydettiniz ancak istediğiniz “Dimensions” (Boyutlar) ve “Metrics”leri (Metrikler) seçmediğiniz için göremeyeceksiniz 2. Bu adımda belirlediğiniz segment için dimensions ve metrics seçmeli, ardından bu verileri rapora eklemelisiniz 2. Böylece raporunuz görselleşecektir 2.
GA4’te segmentasyon esnek bir özelliktir 4. Bir işletme olarak daha karmaşık segmentler oluşturmak için birden fazla segmenti birleştirebilir ve farklı içgörüler elde etmek için segmentleri farklı raporlara uygulayabilirsiniz 4.
GA4’te segmentasyon hakkında daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: