Buradasın
Müşteri puanlama nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri puanlama (lead scoring) şu adımlarla yapılır:
- Müşteri Verilerinin Toplanması 2. Müşteri adaylarından web sitesi etkileşimi, e-posta etkileşimi, sosyal medya etkileşimleri ve form/anket bilgileri gibi veriler toplanır 2.
- Puanlama Kriterlerinin Belirlenmesi 12. Puanlama genellikle demografik kriterler (müşteri kimliği) ve davranışsal kriterler (etkileşim ve ilgi düzeyi) üzerinden yapılır 12.
- Puanlama Modelinin Oluşturulması 2. Her kritere belirli bir puan atanır 2. Örneğin, web sitesindeki fiyatlandırma sayfasını ziyaret eden bir kullanıcıya +10 puan verilebilir 2.
- Satışa Hazır Lead’lerin Belirlenmesi 2. Belirlenen puan eşiğine ulaşan lead’ler satış ekibine yönlendirilir 2.
Puanlama modelleri:
- Açık (explicit) lead scoring: Müşteri adayları hakkında doğrudan verilen bilgiler değerlendirilir 2.
- Gizli (implicit) lead scoring: Kullanıcıların web sitesi davranışları ve diğer dijital aktiviteleri analiz edilir 2.
- Predictive lead scoring: Makine öğrenmesi ve yapay zeka ile büyük veri analizi yapılır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: