Buradasın
10 üzerinden müşteri memnuniyeti nasıl hesaplanır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Müşteri memnuniyeti 10 üzerinden şu şekilde hesaplanabilir:
- Net Tavsiye Skoru (NPS) 13: Müşterilere "Bu markayı bir arkadaşınıza veya meslektaşınıza tavsiye etme olasılığınız nedir?" gibi bir soru sorulur ve 0'dan 10'a kadar bir ölçek kullanılır 1. 9-10 puan verenler "destekleyiciler" (loyal customers), 7-8 puan verenler "nötr müşteriler", 0-6 puan verenler ise "eleştirmenler" (dissatisfied customers) olarak değerlendirilir 1.
- Müşteri Memnuniyeti Skoru (CSAT) 13: Müşterilere aldıkları hizmet hakkında ne kadar memnun olduklarını soran bir anket uygulanır ve genellikle 1 ile 5 arasında bir puan verilir 13. Yüksek CSAT skoru, müşteri memnuniyetinin iyi olduğunu gösterir 1.
Bu yöntemler, müşteri geri bildirimlerine dayanarak şirketin güçlü ve zayıf yönlerini belirlemeye yardımcı olur 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: