Buradasın
Kurumsal halkla ilişkiler ve pazarlama halkla ilişkileri arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kurumsal halkla ilişkiler ve pazarlama halkla ilişkileri arasındaki temel farklar şunlardır:
- Amaç: Pazarlama halkla ilişkileri, ürün veya hizmetlerin satışını kısa sürede artırmayı hedeflerken, kurumsal halkla ilişkiler markanın toplum gözünde itibarını artırmaya odaklanır 12.
- Hedef Kitle: Pazarlama kampanyaları daha dar bir hedef kitleye hitap ederken, kurumsal halkla ilişkiler toplumun her kesimine seslenir 1.
- Yöntem: Pazarlama, daha somut ve ölçülebilir yöntemlerle çalışırken (örneğin, yıllık kar, ürün satışı), kurumsal halkla ilişkiler daha soyut dönütler alır (örneğin, kamuoyu algısı) 13.
- Süre: Pazarlama kampanyaları hızlı etki gösterirken, kurumsal halkla ilişkiler kampanyaları daha uzun sürede etkisini gösterir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: