Buradasın
Kurumsal halkla ilişkiler ve pazarlama halkla ilişkileri arasındaki fark nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kurumsal halkla ilişkiler (KPR) ve pazarlama halkla ilişkileri (PPR) arasındaki temel farklar şunlardır:
- Amaç: KPR, firmayı rakiplerinden ayırarak daha cazip bir konuma getirmeyi hedefler ve kurum kimliği çalışmaları ile kurum imajı üzerine çalışır 2. PPR ise firmanın ürünlerine ve marka imajına odaklanarak pazarlama hedeflerini gerçekleştirmeye yardımcı olur 2.
- Hedef Kitle: KPR'nin hedef kitlesi, kuruluşu ilgilendiren tüm kişi veya kurumlardır 3. PPR'nin hedef kitlesi ise tüketiciler ve müşterilerdir 3.
- Başarı Kriterleri: KPR'nin başarısı, kuruluşun kamuoyunda ne kadar destek bulduğuna bağlıdır 3. PPR'de ise başarı, net satış miktarı ve kârlılık ile ölçülür 3.
- Tanıtım Odağı: Pazarlamada ürün tanıtımı yapılırken, halkla ilişkilerde şirket tanıtımı yapılır 14.
- Motivasyon: KPR'de itibar yönetimi ön plandayken, pazarlamada kâr elde etme ve sermaye biriktirme motivasyonu vardır 14.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: