Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kuruluşun kapsamı, yönetim sistemlerinde, kuruluşun hangi kısımlarını ve faaliyetlerini içereceğini belirten bir terimdir 15.
Kapsamın belirlenmesi sürecinde aşağıdaki unsurlar dikkate alınır:
- İç hususlar: Personel, yönetim yapısı, bilgi sistemleri, kuruluş kültürü ve finansal kaynaklar gibi 1.
- Dış hususlar: Sosyal ve kültürel yapı, pazar rekabeti, ulusal teknolojik yapı gibi dış faktörler 1.
- İlgili tarafların ihtiyaçları ve beklentileri: Yasal düzenleyici makamlar, tedarikçiler, müşteriler ve diğer paydaşların beklentileri 15.
Ayrıca, kapsam, kuruluşun tüm departmanları, bilgi varlıkları, taşınabilir cihazlar ve yazılımlar gibi daha spesifik alanları da kapsayabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: